דיגיטל וטק

אמזון מתכננת להפוך למעצמת פודקאסטים ותתחרה באפל וספוטיפיי

ענקית הסחר מקיימת פגישות עם כמה מהשחקנים הבולטים בתחום ומציעה להם מיליונים תמורת מעבר לפלטפורמת הספרים הקוליים Audible. גם שירות הסטרימינג המוזיקלי של החברה צפוי לשינוי
שרון טל | 
אמזון, פודקאסטים, אפל, ספוטיפיי (צילום pixabay, Amazon)
הפודקאסטים הפכו בשנים האחרונות לדבר הלוהט בתעשיית הדיגיטל העולמית: ימים ספורים לאחר שספוטיפיי החתימה את הקומיקאי והפודקאסטר המצליח ג'ו רוגן על חוזה של יותר ממיליון דולר כדי לנסות לערער את מעמדה של אפל כמובילת הענף, מתברר שגם אמזון מתכננת כניסה לשוק הבוער. אמזון מקיימת פגישות עם טאלנטים רבים בתחום במטרה להחתימם על חוזה להעברת הפודקאסטים שלהם לפלטפורמת אמזון Audible, שמאכלסת כיום בעיקר ספרים קוליים.
ההצעות של אמזון נעות בין כמה מאות אלפי דולרים לכמה מיליונים, ומשתוות רק לאלה של ספוטיפיי. עד כה, אמזון אודיבל כבר רכשה מספר תכניות פודקאסט מצליחות, ביניהן אלה של הקומיקאים טיפאני האדיש וקווין הארט, כמו גם של הדוקומנטריסט המוערך ג'ון בטסק. המטרה בכך ובהשקעות נוספות שאמזון מבצעת לאחרונה במיליוני דולרים ברורה: לגרום לחובבי הפודקאסטים ברחבי ארצות הברית והעולם לשנות הרגלים ולצרוך תכנים דרך אמזון אודיבל.
נכון לעכשיו, אמזון עובדת בעיקר מול סופרים מפורסמים שמקריאים את ספריהם בקולם, אולם בחברה מודעים לכך שמדובר בקהל יעד מוגבל ולכן מעדיפים לפנות כעת בעיקר לסלבס ולאושיות רשת עם מיליוני עוקבים ומעריצים כדי לקדם את מטרותיהם.
קראו עוד ב-ice 
במקביל, אמזון אודיבל בוחנת כעת שינוי במודל העסקי שלה, שבמרכזו שיווק של פודקאסטים בנפרד, גם ללקוחות מזדמנים שאינם מנויים לשירות. כיום, רק מנויים שמשלמים 14.95 דולר לחודש יכולים לקבל גישה לפודקאסטים המקוריים של אמזון במסגרת המנוי. בנוסף, נבחן מסלול מנויים מוזל עבור מי שלא מעוניין בספרים קוליים אלא רק בפודקאסטים.
יש לציין כי המהלך הנוכחי של אמזון יוצר בלבול רציני למדי בקרב מפיקי ויצרני פודקאסטים, שכן גם מחלקה אחרת של החברה - זו של שירות הסטרימינג אמזון מיוזיק - ביצעה לאחרונה השקעה גדולה בתחום. וגם שם, כמו באמזון אודיבל, עורכים בימים אלה פגישות וראיונות עבודה עם פודקאסטרים מובילים.
אמזון, בכלל, מכוונת בזמן האחרון, אולי בהשפעת משבר הקורונה והשלכותיו, לעוד ועוד שווקים וקהלים. רק לפני כשבוע פרסמנו באייס כי היא שוקלת לרכוש את ענקית הקולנוע העולמית AMC, בעלת 10,000 בתי הקולנוע ברחבי העולם, לאחר שזו ספגה מכה אנושה כתוצאה מהמשבר, איבדה 43% מערכה והגיעה לסף פשיטת רגל.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה