דיגיטל וטק

טראמפ איים בחקיקה שתפגע בטוויטר - מניית החברה צנחה בכ-10%

טוויטר נכנסה לעימות עם הנשיא כשהצמידה אזהרה לציוצים שלו בעניין הבחירות והמחאות על הרג האזרח השחור בידי שוטר. הכדור חזר לטראמפ, שזכה לתמיכה מצד מייסד פייסבוק, ובינתיים מניית טוויטר יורדת

רועי בהריר-פרל | 
טראמפ נגד טוויטר (צילום istock, Gage Skidmore)
קרב הענקים בין טוויטר לנשיא ארצות הברית דונאלד טראמפ ממשיך להחריף. נכון לזמן כתיבת שורות אלה, את המילה האחרונה אמרה טוויטר: לאחר שטראמפ חתם על צו נשיאותי שמטרתו להסיר הגנות משפטיות מהרשתות החברתיות, ביום שישי החברה הצמידה "התראה לטובת האינטרס הציבורי" לשני ציוצים שלו, בטענה שהם "עשויים להתפרש כהסתה לאלימות". 
מדובר בפוסטים שפרסם טראמפ בעקבות המחאות במיניאפוליס בעקבות ההרג של ג'ורג' פלויד, אזרח אפרו-אמריקני, בידי שוטר לבן. הנשיא האשים באחד הציוצים את ראש עיריית מיניאפוליס, שם התרחש האירוע, באוזלת יד ובאחריות למצב. בציוץ השני איים טראמפ לשלוח לכוחות צבאיים לעיר במידה שהמצב לא יירגע וכתב "כשהביזה מתחילה, גם היריות באות", מה שהתפרש כהצדקה של ירי לעבר מפגינים שיבזזו חנויות.
את סימון הציוצים הללו טוויטר הסבירה כניסיון "למנוע מאחרים לראות בכך עידוד לביצוע מעשים אלימים" והוסיפה כי הציוץ נשאר "באוויר", כיוון ש"חשוב שהציבור עדיין יוכל לראות את הציוץ בהתחשב ברלוונטיות שלו לנושאים בעלי חשיבות ציבורית".
המאבק הנוכחי בין הנשיא לרשת החברתית נפתח כשהאחרונה הוסיפה בשבוע שעבר לציוצים אחרים שלו אזהרה ש"הטעיית הציבור". אותם ציוצים עסקו בהצעה לערוך את הבחירות הקרובות לנשיאות בדואר כדי להימנע מהידבקות בקורונה.
קראו עוד ב-ice
טראמפ, שמתנגד להצעה בתוקף, כתב בין השאר: "אין שום סיכוי שהצבעה בדואר לא תכלול זיוף משמעותי". בנוסף, הוא האשים את מושל קליפורניה בשליחת מיליוני טפסי הצבעה למי שאינם בעלי זכות בחירה. קישור שצורף לאזהרה של טוויטר הוביל לדף בו נכתב שלפי מומחים, "הצבעה בדואר קשורה רק לעיתים נדירות לזיוף בחירות".
בתגובה, טראמפ טען שהרשת מנסה להשתיק רפובליקנים ו"חונקת את חופש הביטוי". בהמשך, הודיע הנשיא שהממשל "עשוי לשנות או להסיר" סעיף בחוק המצמצם את אחריות הרשתות החברתיות על התוכן שמעלים המשתמשים. עוד הוא הורה לבחון החמרה של הפיקוח על חברות שבבעלותן רשתות חברתיות.
נראה שבכדי לממש את איומיו, טראמפ יצטרך לשנות את החקיקה הקיימת. בינתיים, הוא זוכה לרוח גבית מפתיעה למדי ממייסד ומנכ"ל פייסבוק מארק צוקרברג, שמתייצב לצדו במאבק מול טוויטר וטוען ש"הפוסטים של טראמפ לא מפרים את המדיניות של פייסבוק" וש"חברות לא צריכות לשמש כמשטרת האמת". 
על רקע העימותים מול הנשיא והאיומים מצדו, בארבעת הימים האחרונים איבדה מניית טוויטר כ-10% מערכה, וירדה מ-34.18 דולר בצהרי ה-26 במאי ל-30.97 ב-31 במאי.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה