דיגיטל וטק

פייסבוק נקרעת מבפנים: בכירים יוצאים בביקורת חריפה על צוקרברג

כחלק ממחאה חסרת תקדים בהיקפה בחברה, 400 עובדים פתחו בשביתה בעקבות התייצבות המייסד לצד טראמפ בעניין המדיניות לגבי פוסטים מסיתים ופוגעניים. הקורונה וההפגנות נגד הגזענות ליבו את הלהבות עוד יותר

רועי בהריר-פרל |  2
צוקרברג, טראמפ, מחאות בארה"ב (צילום פייסבוק, gettyimages, מסך CNN, MSNBC)
הדימום הפנימי של פייסבוק מחריף נוכח התייצבות המייסד מארק צוקרברג לצד נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ במלחמתו נגד תנאי השימוש של טוויטר, שסימנה ארבעה מציוציו כמסיתים ופוגעניים. אתמול (ב') שבתו כ-400 מעובדי החברה במחאה על כך שפייסבוק, בהנחיית צוקרברג, מאפשרת לטראמפ ולאחרים להפיץ דיסאינפורמציה, שקרים ודברי הסתה. 
מדובר בהתקוממות העובדים הראשונה ב-15 שנות קיומה של הרשת החברתית - אירוע חריג מאוד עבור החברה ששומרת על שקט תעשייתי מול העובדים, הרבה בזכות האיומים החמורים על מי שיוציא החוצה את הכביסה המלוכלכת שלה וידליף מידע פנימי.
העובדים רואים במרד חלק הכרחי מהמחאה הכלל-אמריקאית בימים אלה נגד הגזענות, בעקבות הרצח של האזרח האפרו-אמריקני ג'ורג' פלויד בידי שוטר לבן במיניאפוליס. ייתכן ואופי המחאה הנרחבת קשור במידת מה למגיפת הקורונה, שכן עובדי החברה עדיין מועסקים מביתם – ושם הם חשים בנוח יותר להעביר עליה ביקורת.
 
קראו עוד ב-ice
אם לא די במדיניות המקלה של פייסבוק כלפי תוכן הגולשים, בשבוע שעבר פרסם הוול סטריט' ג'ורנל תחקיר אודות פייסבוק שנתן לעובדים סיבה נוספת להרים קול מחאה. לפי הפרסום, האלגוריתם של פייסבוק מעודד ומדגיש התנהגות פוגענית ומסיתה למטרת רווח.
על פי מסמך פנימי שנחשף בתחקיר, עוד ב-2018 התגלה כי האלגוריתם המדובר "מנצל את המשיכה של המוח האנושי לקיטוב ולפילוג" וכי ייתכן שחלק מהתכנים המסיתים אפילו מגיעים באין מפריע לא ממשתמשים אמיתיים - אלא מבוטים. 
בתוך כך, יצאו באופן תקדימי כמה בכירים בפייסבוק נגד עמדת המנכ"ל צוקרברג. "מארק טועה ואני אשמיע את דעתי בקול הרם ביותר שאפשר כדי לשנות את דעתו", צייץ ריאן פריטאס, מנהל בכיר בתחום עיצוב המוצר בחברה. "אני עובד פייסבוק שחולק על החלטתו של מארק לא לעשות דבר לגבי הפוסטים האחרונים של טראמפ. הם בבירור מסיתים לאלימות", צייץ מנהל העיצוב ג'ייסון סטרמן, שהוסיף "אינני יחיד בחברה, אנחנו לא ניטרלים לגבי גזענות".
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    הם מנסרים את העץ שעליו הם ואנו יושבים
    עדר 06/2020/04
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אם רק הם היו נופלים אז זה היה עוד נסבל הבעיה שכולנו נופלים יחד זה מתחבר להרס ארגוני זכויות האדם הרס מערכת השפיטה הבין לאומית הרס ארגוני האום ועכשיו גם הרס של הרשתות החברתיות כדי לקדם את האגנדה האידאולוגית , שאתה מחריב את כל הכלים שאיתם אתה משתמש אתה בסוף נשאר ללא כלום המחאה על מה שהשוטר עשה צודקת כל אדם שיש לו לב יכול להרגיש את הטרגדיה הנוראית שקרתה שם הבעיה שהרס שיטתי של חנויות ופגיעה באנשים אחרים לא מביאה צדק גם הפירוש לדברי טראמפ הוא לא היה כאיום אלה כאזהרה שהתוצאות של הרס וביזה יכולים להוביל לירי והרג אז הפירוש של שונאיו היה שהוא מאיים בהרג הם לא מוכנים לקבל שום פירוש אחר , לא טראמפ ולא צוקנברג הם הכוס התה שלי אבל הדרך של טיווטר היא דרך למדרון חחקלק למטה שבו הם הופכים לכלי פוליטי ולא כביש למעבר דעות משני צידי המפה וכאשר אתה מפסיק להיות כביש דו סיטרי יש לזה תוצאות גורעות עבור כולנו
    סגור
  • 1.
    צוקרברג לצד כוחות הרוע. לפטר אותו מייד! ולפתוח לו תיק (ל"ת)
    מושחת 06/2020/03
    הגב לתגובה זו
    1 2
    סגור