דיגיטל וטק

האקזיט השני של מנכ"ל מוביט: אופטימל פלוס נמכרת ב-365 מיליון דולר

חברת הסטארט אפ הישראלית, שפיתחה מערכת המבצעת אנליזה לאיתור שבבים תקולים, נרכשת על ידי נשיונל אינסטרומנטס האמריקאית. זהו האקזיט השני החודש של ניר ארז מנכ"ל מוביט, שמכר לאחרונה את החברה לאינטל תמורת כ-900 מיליון דולר 
אילן שניג | 
ניר ארז, דני גלוטר (צילום מתוך פייסבוק moovit, יחצ אופטימל פלוס)
חברת הסטארט-אפ הישראלית אופטימל פלוס נמכרת לתאגיד נשיונל אינסטרומנטס (NI) בעסקה של 365 מיליון דולר, 15 שנה לאחר הקמתה. החברה הוקמה על ידי המנכ"ל דן גלוטר, וניר ארז - מייסד ומנכ"ל מוביט, שנמכרה בתחילת החודש לאינטל תמורת כ-900 מיליון דולר. ארז עזב את החברה ב-2009 אך עדיין מחזיק במניות בהיקף של כמה מיליוני דולרים.
אופטימל פלוס מעסיקה 240 עובדים, וב-2019 היא רשמה הכנסות של 51 מיליון דולר. היא מפתחת מערכות מבוססות בינה מלאכותית לניתוח תהליך הייצור עבור תעשיות השבבים והרכב. לחברה לקוחות כמו קוואלקום ואנבידיה, אשר אופטימל פלוס באה בממשק למפעלי הייצור שלהן ומבצעת בקרת איכות ודיווח על תקלות. במהלך השנים גייסה החברה סכום של 83 מיליון דולר, ובין והמשקיעים המובילים בחברה כוללים את קרנות ההון סיכון פיטנגו, ויולה ונצ'רס, ו-KKR. 
חברת NI מפתחת מערכות וציוד בדיקות לתעשיות האלקטרוניקה. החברה נסחרת בנאסד"ק בשווי של כ-5 מיליארד דולר ומעסיקה כ-7,300 עובדים בין היתר במרכז שלה בטקסס. היא מפתחת מערכות אוטומטיות בעלות ביצועים מתקדמים לבדיקה ומדידה, לתעשייה ומחקר. הרכישה כפופה לאישורים רגולטוריים ואמורה להסגר ברבעון השלישי של 2020.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה