דיגיטל וטק

מכה קשה לאינטל: אפל תפסיק להשתמש במעבדים שלה במכשירי 'מק'

ענקית הטכנולוגיה תעבור למעבדי הסיליקון אותם פיתחה בעשור האחרון. מנכ"ל החברה טים קוק דיבר אתמול בכנס המפתחים במושגים של "אירוע היסטורי" והכריז כי "מדובר בגיים צ'יינג'ר". מה קרה מאז למניות של אפל ואינטל? 
רועי בהריר-פרל | 
בוב סוואן מנכ"ל אינטל, טים קוק מנכ"ל אפל (צילום יחצ, ויקיפדיה, pexels)
מנכ"ל אפל טים קוק הטיל אמש פצצה בכנס המפתחים של אפל, WWDC 2020, שהתקיים השנה באופן וירטואלי: אפל תפסיק להשתמש במעבדים של אינטל עבור מכשירי מק ותעבור לשימוש במעבדי הסיליקון, אותם פיתחה במהלך העשור האחרון. קוק כינה את האירוע "היסטורי" ואמר בין השאר כי "הגיע הזמן לקפיצה ענקית קדימה למכשירי מק". "המעבר לסיליקון שלנו יעזור לנו להביא את המוצרים הנהדרים שלנו לחיים חדשים", הוסיף, "לשלב חומרה ותוכנה זה בלב מה שאנו עושים באפל, ולהשתמש בסיליקון זה הוא גיים צ'יינג'ר".
את פיתוח שבבי הסיליקון של אפל הוביל בגן הנשיא הבכיר לטכנולוגיות חומרה בחברה ג'וני סרוג'י, שהסביר בכנס כי המהלך ישפר את הביצועים של מכשירי המק באופן משמעותי, כפי שקרה, לדבריו, גם במכשירי האייפד, לאחר שעברו לשבבים החדשים.  "כל המחשבים היום בנויים על צריכה אנרגיה", אמר, "מחשבים מביאים את הביצועים הטובים ביותר, אך צורכים יותר אנרגיה. אנחנו רוצים לספק את הביצועים הגבוהים ביותר עם צריכת האנרגיה הנמוכה ביותר. בפיתוח השבבים הכי חסכוניים אנחנו מתכוונים להביא את זה למק. עם תוכנה וחומרה שמותאמות זו לזו נוכל להביא ביצועי בטריה טובים יותר, אבטחה טובה יותר, וביצועים גראפיים טובים יותר. זה יהפוך את המק לפלטפורמה מצויינת לבינה מלאכותית ולהפעלה של טכנולוגיות עיבוד תמונה ושפה".
 
קראו עוד ב-ice
הכנס התמקד, כמובן, גם בנושאים נוספים, משבר הקורונה והפגנות ה-BLM בארצות הברית. "מוקדם יותר השקנו תוכנית גיוון וכן תוכנית בוטקמפ תיכנות למתכנתים שחורים", סיפר קוק בהקשר זה. בנוסף, הוצגה בכנס מערכת ההפעלה הבאה למכשירי אייפון, IOS 14, ובה חידושים ויזואליים וארגוניים רבים - למשל, ארגון אוטומטי של האפליקציות לפי סדר הא'-ב', לפי נושאים או לפי התאמה אישית. חידושים הושקו גם באפליקציית המפות של אפל (אפשרויות של רכיבה על אופניים, מסלולים דינאמיים ועוד) ובעוזרת האישית סירי, שתוכל לענות על שאלות מסובכות יותר. כלי חדש נוסף שהושק הוא "אפ-קליפ", שמאפשר למשתמשי אפל להשתמש רק בחלקים מתוך אפליקציות - למשל, כדי להזמין אוכל מאפליקצייה מבלי להוריד אותה.
המנייה של אפל הגיבה לבשורות בעלייה חדה: ערכה זינק בכ-3.8%, מ-345.84 דולר ביום שישי האחרון בצהריים ל-358.87 דולר היום (שלישי). המנייה של אינטל, לעומת זאת, נסחרת מאז הכנס במגמה מעורבת עם נטייה קלה לירידה: ביום שישי בבוקר ערכה עמד על 60.65 דולר והיום הוא עומד על 60.09 (ירידה של פחות מאחוז אחד).
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה