דיגיטל וטק

המעושר בעולם: השווי של מנכ"ל אמזון ג'ף בזוס זינק ל-172 מיליארד דולר

משבר הקורונה הקפיץ את המנייה של אמזון ב-72% והעלה את הונו האישי של המנכ"ל ב-56.7 מיליארד דולר. הנזק הפיננסי שנגרם לבזוס כתוצאה מהגירושים אשתקד נמחק
רועי בהריר-פרל | 
ג'ף בזוס, אמאזון (צילום מתוך עמוד הפייסבוק של ג'ף בזוס, ויקיפדיה/Joe Mabel)
מנכ"ל אמזון ג'ף בזוס, האדם העשיר בעולם, הפך בסוף השבוע האחרון לעשיר עוד יותר, כששווי הונו הגיע לשיא חדש של 171.6 מיליארד דולר. הסיבה הישירה לכך היא הצמיחה המתמדת בערך המנייה של אמזון מאז תחילת משבר הקורונה - מ-1,676 דולר למנייה בתחילת מרץ ל-2,890 דולר למנייה היום (עלייה של 71.6%) - שהיא, כמובן, פועל יוצא של סגירת השמיים, הקניונים והחנויות הפיזיות.
בכך, מגיע הונו של בזוס לרמה גבוהה יותר מזו שהוא היה בה ביוני אשתקד, לפני הגירושים ממקנזי בזוס, במסגרתם הפריש לגרושתו 4% מאחזקותיו בענקית הקמעונאות הדיגיטלית. כתוצאה מכך, נכנסה מקנזי הישר למקום ה-12 במדד המיליארדרים של בלומברג עם הון של 56.9 מיליארד דולר - סכום דומה לזה שבעלה לשעבר, המחזיק ב-11 מניות אמזון, שלשל לכיסו מאז תחילת 2020 בלבד (56.7 מיליארד דולר).
הפרסומים אודות הזינוק בהונו של בזוס מגיעים במקביל להיערמות של תלונות על היחס הקר שלו לעובדי המחסנים של אמזון, החשופים להידבקות בנגיף הקורונה. בימים האחרונים, בתגובה לכך, הוא הכריז כי בכוונתו לתת לכל אחד מעובדיו ב"חזית" מענק חד פעמי של 500 דולר וכי הוא מקצה לשם כך 500 מיליון דולר, אבל נראה שמדובר בניסיון חסר תועלת למרק את התדמית הפגועה - במיוחד עכשיו, כשהוא חוגג שיאים חדשים של עושר בזמן שמשבר הקורונה גורם לכך שחברות רבות קורסות ואחוזי האבטלה הולכים וגדלים.
על פי מדד המיליארדרים העדכני של בלומברג, ההון המשותף של 500 האנשים העשירים בעולם עומד כיום על 5.93 טריליון דולר - זאת, לעומת הון משותף של 5.91 טריליון דולר בתחילת השנה. הגידול בהון משקף בין השאר את הרווחים שרשמו במהלך ששת החודשים האחרונים  אנשים כמו מנכ"ל טסלה אלון מאסק (שהוסיף להונו 25.8 מיליארד דולר מתחילת השנה) ומייסד זום אריק יואן מייסד זום, שהונו זינק ל-13.1 מיליארד דולר.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה