דיגיטל וטק

גדולים ביפן: שיתוף הפעולה החדש של מובילאיי עם ענקית התחבורה הציבורית

החברה של אמנון שעשוע מרחיבה את מיזם המוניות האוטונומיות שלה ליפן, שם תחל בהפעלה מסחרית ב-2021, כשהתכנית היא להמשיך עם השותפה החדשה Willer לשווקים נוספים באסיה בהם ווייטנאם, טיוואן וסינגפור
איתי פת-יה | 
אמנון שעשוע (צילום ויקיפדיה, pixabay, unsplash)
מובילאיי הודיעה כי חתמה על הסכם מול Willer, ענקית התחבורה הציבורית מיפן, במסגרתו תקים עם זו מערך שאטלים אוטונומיים (כאלה המופעלים ללא נהג – "רובוטקסי").
במהלך 2021 יחלו הניסויים במיזם בנתיבי תחבורה ציבורית ביפן, ולפי התכנון הנוכחי ההפעלה המסחרית תחל כבר ב-2023 ביפן. בהמשך מתכוונות שתי החברות להפעיל את השירות גם במדינות נוספות באסיה, בהן טיוואן, סינגפור, ווייטנאם.
ווילר מפעילה ציי אוטובוסים ביפן ומספקת שירותי תחבורה אחרים, בין השאר כאלה המיועדים לתיירים, וחלקה בשיתוף הפעולה עם מובילאיי יהיה לתכנן את פרישת הקווים ביפן ובשאר המדינות בהן יושק השירות. באשר למובילאיי, זו תהיה אחראית על פיתוח כלי הרכב האוטונומיים בהם יעשה שימוש.
 
קראו עוד ב-ice
בתחילת השנה הכריזו במובילאיי על שיתוף פעולה דומה עם עיריית טגו שבדרום קוריאה שיחל לפעול באופן מסחרי ב-2022 לפי צפי החברה. עוד שותפה של מובילאיי למיזם מוניות אוטונומיות היא RATP הצרפתית, החברה הממשלתית המפעילה את התחבורה הציבורית בעיר.
בארץ מקדמת מובילאיי את מיזם הרכב האוטונומי השיתופי לצד פולקסווגן וצ'מפיון מוטורוס (יבואנית פולקסווגן בישראל). ב-2021 יצא לדרך פיילוט של 100 מכוניות שיפעל בירושלים ותל אביב, כשבשלב זה עדיין ידרש הנהג לשבת מאחורי ההגה. הפיילוט צפוי לארוך שנה ויוכל להשתתף בו רק מי שנרשם מראש, בשונה ממשתמשים מזדמנים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה