דיגיטל וטק

ענקיות הדיגיטל הגדילו את כוחן, מי צמחה בשיעור הגבוה ביותר?

לא משבר הקורונה, הביקורת או הדיון בקונגרס יפילו את ענקיות הדיגיטל שממשיכות להגדיל את הרווח שלהן ואת כוחן ברבעון השני של השנה. מי רשמה את הגידול הגבוה ביותר בהכנסות ובכמה צמחו המניות שלהן מתחילת השנה?
רועי בהריר-פרל | 
דוחות פייסבוק, אמזון, גוגל ואפל (צילום פייסבוק/מארק צוקרברג, ג'ף בזוס, ויקיפדיה)
משבר הקורונה שיחק לטובת ענקיות הדיגיטל העולמיות - גוגל, פייסבוק, אמזון ואפל - במהלך הרבעון החולף. למעט אלפבית, חברת האם של גוגל, שירדה מעט בשורת ההכנסות ודי הרבה בשורת הרווח הנקי, כוחן הפיננסי של ארבע החברות גדל מאוד במהלך הרבעון ויחדיו הן הוסיפו לא פחות מ-200 מיליארד דולר לשווי השוק המשותף שלהן וכעת הן שוות יחדיו 4.9 טריליון דולר. זאת, בניגוד לתחזיות האנליסטים שצפו להן צמיחה מינורית הרבה יותר.
הגידול המשמעותי ביותר - הן בהכנסות והן ברווח הנקי, ביחס לרבעון המקביל אשתקד - נרשם לזכות פייסבוק ואמזון. שווי השוק של פייסבוק צמח במהלך הרבעון החולף ב-42.6 מיליארד דולר - מה שאומר שהחברה חוותה ברבעון זה את ההאטה החדה ביותר מאז הנפקתה ב-2012, אולם הכנסותיה בכל זאת צמחו ב-11%, עמדו על 18.7 מיליארד דולר והיכו את תחזיות האנליסטים שצפו לה הכנסות של 17.3 מיליארד דולר בלבד. בשורת הרווח הנקי רשמה פייסבוק זינוק של 98% שבא לידי ביטוי ב-5.2 מיליארד דולר לעומת 2.6 מיליארד דולר ברבעון המקביל אשתקד.
אמזון, מצידה, הוסיפה במהלך הרבעון החולף 74.4 מיליארד דולר לשווי השוק שלה והציגה, בדומה לפייסבוק, מספרים גבוהים בהרבה מאלה שצפו לה האנליסטים לרבעון זה: הכנסות של 88.9 מיליארד דולר לעומת 63.4 מיליארד דולר ברבעון המקביל אשתקד ו-81.5 מיליארד דולר שצפו לה האנליסטים לרבעון זה. בשורת הרווח הנקי, אמזון - שוב, בדומה לפייסבוק - נהנתה מסכום כפול מזה שנרשם לטובתה ברבען המקביל אשתקד: 5.2 מיליארד דולר לעומת 2.6 מיליארד דולר.
גם אפל סיכמה רבעון חזק מאוד, הוסיפה לשווי השוק שלה 74.4 מיליארד דולר, הגיעה להכנסות של 59.7 מיליארד דולר לעומת 53.8 מיליארד דולר ברבעון המקביל אשתקד (עלייה של כ-11%) ולרווח נקי של 11.2 מיליארד דולר לעומת 10 מיליארד דולר בתקופה המקבילה בשנה שעברה (עלייה של כ-11%). האנליסטים, אגב, צפו לאפל הכנסות של 52.3 מיליארד דולר בלבד ברבעון זה.
מצבה של גוגל, כפי שעולה מהדו"ח הרבעוני שלה, קצת פחות מזהיר מזה של ענקיות הדיגיטל האחרות: חברת האם שלה, אלפבית, דיווחה ברבעון זה על ירידה שנתית ראשונה בהכנסות מאז הפיכתה לחברה ציבורית. עם זאת, החברה הגדילה ב-7.6 מיליארד דולר את שווי השוק שלה וגם היא, כמו שאר החברות, עקפה את תחזיות האנליסטים (שצפו לה הכנסות של 37.4 מיליארד דולר) עם הכנסה רבעונית שהסתכמה ב-38.3 מיליארד דולר - ירידה של 2% מהרבעון המקביל אשתקד. בשורת הרווח הנקי, חושפת גוגל בדו"ח צניחה של 43% מהתקופה המקבילה בשנה שעברה - מ-9.9 מיליארד דולר ל-6.9 מיליארד דולר.
תוצאות הרבעון החולף של ארבע ענקיות הדיגיטל באות לידי ביטוי גם בערך המניות שלהן - לטובה, כמובן: ערך המנייה של פייסבוק זינק ב-6.2%, מ-230.11 דולר לפני פרסום הדו"ח ל-234.50 דולר נכון לרגע כתיבת שורות אלה. מניית אמזון, מצדה, רשמה עלייה מינורית יותר של 1.2%, מ-3,014 דולר לפני פרסום הדו"ח ל-3,051 דולר כרגע. מניית אפל עמדה לפני פרסום הדו"ח הרבעוני על 375.71 דולר וצמחה ב-2.4% ל-384.76 דולר. גם גוגל, שהציגה דו"ח שלילי למדי, חווה בעקבות פרסומו עלייה של 2.8% בערך המנייה - מ-1,495.37 לפני פרסום הדו"ח ל-1,538.41 נכון לרגע כתיבת שורות אלה. זאת, ככל הנראה בעקבות ניפוץ תחזיות האנליסטים, שצפו לה נתונים עגומים יותר.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה