דיגיטל וטק

הקרב על העמלה: אפל תובעת את יוצרת פורטנייט

ענקית הדיגיטל עתרה לבית המשפט ודורשת מאפיק גיימז פיצויים על הפרת החוזה לטענתה, לאחר שהוסיפה למשחק פורטנייט אפשרויות רכישה תוך הימנעות מעמלה לאפל 
רועי בהריר-פרל | 
טים קוק, מנכ"ל אפל (צילום ויקיפדיה)
המלחמה בין אפיק גיימז לאפל, שמזכירה קצת את הקרבות העקובים מדם בפורטנייט, נמשכת ביתר שאת: ענקית הדיגיטל של טים קוק הגישה, במסגרת המאבק המשפטי בין החברות, עתירה לבית המשפט המחוזי בקליפורניה, בה היא דורשת מאפיק גיימז פיצויים על כך שהפרה את החוזה עמה, לטענתה. "אפיק מציגה את עצמה כרובין הוד", כתבה אפל בעתירה, "אבל מדובר בחברה שמגלגלת מיליארדי דולרים ולא רוצה לשלם עבור השירות הרווחי שהיא מקבלת מחנות האפליקציות של אפל".
כזכור, באמצע אוגוסט האחרון הוסיפה אפיק גיימז לאפליקציה של המשחק הפופולרי שלה "פורטנייט" אפשרויות לרכישת מוצרי In-App מוזלים בתשלום שמועבר ישירות אליה, תוך הימנעות מעמלה של 30% לאפל. הפעולה העלתה את חמתה של אפל, שהסירה את המשחק מחנות היישומונים לאלתר. יממה לאחר מכן, אפיק גיימז תבעה את אפל בגין הסרת האפליקציה.
אפל, כמובן, לא נותרה חייבת וב-28 באוגוסט הקפיאה את חשבון המפתחים של אפיק - מה שמונע מהאחרונה ייצור של אפליקציות חדשות ועדכון אפליקציות קיימות בפלטפורמה של אפל. המהלך פוגע קשות באפיק, שרווחיה מהאפ-סטור נאמדים, על פי העתירה שהגישה אפל, בכ-600 מיליון דולר, ולכן, בתגובה לכך, היא דרשה מבית המשפט להוציא צו זמני שיחייב את אפל לדחות את הסנקציות הללו.
דיון בנושא נקבע, טנטטיבית, לסוף החודש הנוכחי. אפיק עדיין לא הגיבה לעתירה החדשה של אפל, שכאמור דורשת כעת פיצויים בגין הפרת חוזה - ליתר דיוק, אחוזים מהכסף שהרוויחה אפיק ממערכת התשלומים הישירים שפיתחה. המשך בהחלט יבוא.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה