דיגיטל וטק

לקראת הבחירות בארה"ב: פייסבוק תמנע פרסומים של מודעות פוליטיות

הרשת החברתית הודיעה כי החל מה-3 בנובמבר, יום הבחירות בארצות הברית, יושעו כל הפרסומים מטעם גופים פוליטיים. המטרה: מניעת הפצה של הסתה, דיס-אינפורמציה וחדשות כזב
רועי בהריר-פרל |  1
דונלד טראמפ (צילום פייסבוק/דונלד טראמפ)
פייסבוק לא לוקחת סיכונים מיותרים: החברה, שניצבת בחודשים האחרונים תחת מתקפה רב-חזיתית של רגולטורים ומפרסמים, הודיעה כי בכוונתה להשעות את כל הפרסומים הפוליטיים ברשת החברתית לאחר סגירת הקלפיות ביום הבחירות לנשיאות ארצות הברית, ה-3 בנובמבר. זאת, על מנת למנוע הפצה וצריכה של דיס-אינפורמציה וחדשות כזב ברשת החברתית, כפי שצפוי לקרות זמן קצר לאחר היוודע תוצאות המדגם.
את הצעד הנוכחי של פייסבוק ניתן לקשור להודעתה הקודמת, לפיה היא מתכוונת להרחיב את המאבק בתנועת הקונספירציות QAnon באמצעות סגירת חשבונות של משתמשים המזוהים עמה. למעשה, פייסבוק כבר עכשיו מציגה מדיניות קשוחה הרבה יותר בנוגע לפרסומים שנויים במחלוקת מזו שאפיינה אותה עד לאחרונה. כעת היא מכריזה כי בנוסף להשעיית הפרסומים הפוליטיים החל מרגע סגירת הקלפיות, היא מתכוונת גם, עוד קודם לכן, להסיר קריאות בעלות אופי מיליטנטי בנוגע לפיקוח על הקלפיות, כשהנמען המרכזי של אזהרתה הוא נשיא ארצות הברית דונאלד טראמפ. עד כה, לטענת פייסבוק, נמחקו על ידה כ-120 אלף פוסטים המפרים את מדיניות ההתערבות בבחירות ותויגו כ-150 מיליון פרטי מידע ככאלה שאמינותם אינה ודאית.
אחד מבין 70 התרחישים שנלקחו על ידי פייסבוק בחשבון כאפשריים בימים שאחרי הבחירות הוא שהנשיא טראמפ יפסיד ויסרב להעביר את השלטון, תוך שהוא משתמש ברשת החברתית כדי לעורר מחאה בעניין אמינות התוצאות. בפייסבוק מתכוונים להתמודד עם מצב כזה ומצבים אחרים של הפצת דיס-אינפורמציה בעזרת שיתוף פעולה עם סוכנות הידיעות רויטרס, שתעדכן משתמשים על מצב ספירת הקולות באמצעות התראות של הרשת החברתית. פוסטים שיועלו מטעם מפלגות לפני תחילת ההשעיה ויכילו מידע לא מבוסס יסומנו כדורשים בדיקת אמינות.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    לא ימין ולא שמאל
    חורה 10/2020/10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    נתנימו הוא לא ימין. הוא קורא לעצמו ימין כדי לנגח את מי שלא מציית לו או מתנגד לו אין לא עקרונות אלא כדאיות.
    סגור