דיגיטל וטק

פרשת האטת האייפונים: אפל תשלם 113 מיליון דולר במסגרת הסדר פשרה

לאחר שהודתה בהאטת הביצועים של אייפונים שהסוללה שלהם נשחקה, אפל משלמת את המחיר על חוסר תום הלב. מהתביעה הייצוגית שהוגשה נגדה השנה היא צפייה לצאת עם נזק של עד חצי מיליארד דולר
רועי בהריר-פרל | 
אייפון (צילום freepik, pexels)
ענקית הדיגיטל אפל, שהודתה עוד בשנת 2017 שהיא מאטה בכוונה את ביצועי האייפונים הישנים שלה לאור השחיקה בחיי הסוללה, חתמה על הסכם פשרה עם 34 המדינות בארצות הברית שתבעו אותה על כך, במסגרתו היא צפויה לשלם להן 113 מיליון דולר. בכך, נראה שהפרשה המכונה Battery Gate מגיעה, מבחינתה, לסיומה.
הפרשה, כזכור, התפוצצה לאחר שניסויים שערכו משתמשים באייפונים מדגם 6 ועד 7 פלוס גילו כי ביצועי המכשיר מואטים באופן משמעותי כשהסוללה נשחקת - מה שעל פי התביעה גרם לרבים לקנות אייפון חדש במאות דולרים במקום להחליף סוללה ובכך להשיב את הביצועים של המכשיר הישן לרמתם הקודמת.
אפל, כאמור, הודתה בשימוש בטכניקות של ניהול צריכת חשמל ומשאבים - לדבריה, כדי למנוע כיבוי פתאומי של המכשירים המדוברים ופגיעה ברכיבים אחרים. בהמשך היא אף הורידה דרמטית את מחיר הסוללה - מ-80 ל-30 דולר. בתביעה נגדה נטען שהיא הייתה מודעת היטב לכך שהאטת הביצועים תגרום לאנשים לחשוב שהם צריכים אייפון חדש.
כעת, עם רדת התביעה של 34 המדינות מהשולחן, אפל עדיין מתמודדת עם תביעה ייצוגית שהוגשה נגדה במרץ האחרון בארצות הברית, בה מיוצגים כל בעלי האייפונים שהושפעו מהאטת הביצועים. אפל כבר הסכימה לשלם 25 דולר לכל אחד מהם, אבל מדובר עדיין בחישוב לא סופי. בכל אופן, הסכום הכולל שאותו צפויה החברה להוציא מכיסה על מנת להסיר מעליה גם את התביעה הזאת מוערך ב-300 עד 500 מיליארד דולר.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה