דיגיטל וטק

טיקטוק, פייסבוק וזום: 10 האפליקציות הפופולריות בעולם

יישומון הסרטונים הקצרים מבית התאגיד הסיני בייטדאנס צפוי להגיע ל-130 מיליארד הורדות עד סוף השנה. אפליקציית מפגשי הווידיאו זום קפצה 219 מקומות בדירוג והגיעה למקום הרביעי. הדירוג המלא 
רועי בהריר-פרל | 
טיקטוק פייסבוק וזום (צילום Pexels, Freepik)
דו"ח עדכני של App Annie - חברת מחקר וניתוח הבוחנת את ביצועי האפליקציות ומספקת נתונים אמפיריים עליהן - חושף כי אפליקציית שיתוף הסרטונים הקצרים טיקטוק, מבית התאגיד הסיני בייטדאנס, קפצה השנה שלושה מקומות בדירוג ההורדות, עקפה את פייסבוק בכמות ההורדות והפכה לאפליקציה המורדת ביותר בעולם, עם 130 מיליארד הורדות באפ-סטור של אפל ובגוגל פליי של אנדרואיד, המשקפות זינוק של 10% ביחס לשנת 2019. בנוסף לכך, הדו"ח חושף כי עד לסוף השנה הנוכחית, יעמוד היקף הרכישות המבוצעות על ידי המשתמשים בתוך האפליקציה, על פי תחזיות האתר, לשיא של 112 מיליארד דולר המהווה זינוק של 13 מקומות בדירוג האפליקציות.
המומנטום החיובי של טיקטוק נמשך כבר כמה שנים ברציפות, אבל רק כעת, ב-2020, למרות איומיו של נשיא ארצות הברית המכהן דונלד טראמפ לחסום אותה לשימוש בארצות הברית, היא כובשת את דירוג האפליקציות העולמי. יש לציין כי השבוע פורסם שהנשיא טראמפ ירד מהעניין כדי לאפשר לאפליקציה הפופולרית להימכר לחברה אמריקאית ביתר קלות.
בכל הנוגע לכמות משתמשים חודשים, האפליקציות של פייסבוק - כלומר, פייסבוק, וואטסאפ ואינסטגרם - עדיין מובילות את הדירוג. בסך הכל, רווחיהן של של שתי חנויות האפליקציות הגדולות מבית אפל וגוגל צמחו ב-25% לעומת 2019 עד ל-112 מיליארד דולר, כשאפליקציות משחקים אחראיות ל-71% מהסכום. אפל שלשלה לכיסה 65% מהסכום אף על פי שמספר ההורדות באנדרואיד היה גבוה יותר - זאת, נוכח העובדה שאפל גובה עמלה גבוהה יותר עבור הרשות להימכר באפ-סטור שלה.
130 מיליארד ההורדות של אפליקציות במהלך שנת 2020 מייצגות עלייה של 10% ביחס ל-2019 - ולא רק משחקים נהנו מכך: גם אפליקציות של תוכן בסטרימינג, של בנקאות, של שופינג ושל עסקים רשמו צמיחה מרשימה בכמות ההורדות מאז פרוץ המגפה. באופן לא ממש מפתיע, גם משך הזמן שאותו העבירו אנשים בשימוש באפליקציות התארך מאוד ב-2020: יישומונים שקשורים לפעילות עסקית רשמו בקטגוריה זו צמיחה של יותר מ-200%. משך הזמן שאנשים בילו ביישומוני הסטרימינג גדל ב-40%, בעוד שבמשחקים אנשים העבירו 40% יותר זמן מאשר בשנה שעברה, באפליקציות שופינג משך השהות עלה ב-25% ובישומונים של רשתות חברתיות ושל תקשורת אנשים תועדה עלייה של 20% במשך השימוש.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה