דיגיטל וטק

גוגל מבטיחה: כך דפדפן הכרום יפסיק להיתקע

הדפדפן הפופולרי, הידוע בהיותו צרכן כבד של זיכרון RAM, ייעזר בהשבתת תהליכים כדי לפעול באופן חלק ויציב יותר על מערכת ההפעלה ווינדווז 10. באמת הגיע הזמן
רועי בהריר-פרל |  3
גוגל (צילום unsplash)
האם, סוף סוף, תטופל הבעיה הגדולה ביותר של דפדפן כרום מבית גוגל - היותו משאבת זיכרון אימתנית שנוטה "לתקוע" מחשבים ולגרום לאי יציבות במערכת ההפעלה ווינדווז 10? על פי האתר Chromium, בו מעדכנת גוגל בנוגע לחידושים ולהתפתחויות בדפדפן הפופולרי בעולם.
על פי העדכון, גוגל עשתה שימוש בפונקציה בשם TerminateProcess על מנת להפוך את כרום ל"הרבה יותר נקי", כלשון הדיווח - מה שיבוא לידי ביטוי, לדברי החברה, בחווית גלישה חלקה יותר ובפחות נפילות והתנתקויות של הדפדפן, כשהוא מותקן על מערכת ההפעלה ווינדווז 10.
הנטייה של כרום להתחזר על זיכרון ה-RAM של מערכות - בעיקר כשפתוחים בדפדפן חלונות וטאבים רבים - מוכרת וידועה מזה שנים ארוכות. כתוצאה מכך, המערכות נעשות איטיות יותר, לעיתים באופן קיצוני, ובמקרים רבים הדפדפן גם קורס בפתאומיות. זאת ועוד: גם בתום שימוש ארוך בכרום עם כמה טאבים פתוחים, כמה תהליכים עדיין ממשיכים לרוץ ולצרוך את משאבי המערכת באופן שמאט אותה וגורם בה לאי יציבות.
הפונקציה של השמדת תהליכים מוכרת ממערכות ווינדווז. שם, כידוע כמעט לכל משתמש, ניתן לבצע, במקרה של "תקיעה" או של תגובות איטיות במיוחד, השבתה ידנית של תהליכים ספציפיים. באמצעות שימוש בדרך זו, סגירה של כמה טאבים או של הדפדפן כולו תסיים גם את התהליכים שאמורים להימשך אחריה ובכך תשיב מייד את מצב המערכת לקדמותו. כרום, על פי התחזיות, צפויה להטמיע את הפונקציה בגרסה הבאה של הדפדפן, שתצא ב-2021.
תגיות גוגל | כרום | מחשבים
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    זה לא יקרה זה כבר קרה לפני כמעט חודשיים העדכון יצא
    חיים 12/2020/27
    הגב לתגובה זו
    0 0
    זו גרסא 87 והיא יצאה בערך ב17 בנובמבר..
    סגור
  • 2.
    הבעיה של שיחרור זכרון בתום הליך היא בעיה עתיקה
    זרש 12/2020/26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הבעיה של שיחרור מקטעי- זכרון בתום הליך היא בעיה עתיקה שידועה כבר 30 שנה. זו בעיה אופיינית של מתכנתים שלא מתעדים את תת-התהליכים בתוך כל שיגרה שנכתבת. כך, במשך הרצת יישומים, כל יישום שמקצה לעצמו מרחבפעולה בזיכרון, "שוכח" לשחרר את המרחב שתפס בזיכרון, עם סירת היישום. בגדול - זו רשלנות של debugging "חפיפניקי" בעת פיתוח קוד
    סגור
  • 1.
    שידרוג החיים
    יערה 12/2020/26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מצוין. הלוואי.
    סגור