דיגיטל וטק

טים קוק: זו הסיבה שהעפתי את פרלר מאפל סטור, האם תוכל לחזור?

מנכ"ל אפל, טים קוק, מגבה את החלטתו להעיף את הרשת החברתית פרלר מחנות האפליקציה, בכך שיש בה יותר מדי הסתה ואלימות: "הפריצה לקפיטול הייתה אחד הרגעים העצובים בחיי", אבל לא שולל את חזרתה בעתיד
יהודה לוינגר | 
טים קוק, ג'ון מאץ (צילום ויקיפדיה, יוטיוב/CNBC Television)
מנכ"ל אפל, טים קוק, מגבה היום (שני) את החלטתו להסיר את פרלר של ג'ון מאץ'  מחנות האפליקציה של אפל ב-6 בינואר, כפי שעשו גם גוגל שהסירה אותה ואמזון שניתקה את הקשר עמה - דבר שהביא את פרלר לרדת מהרשת. 
לדבריו, ברשת החברתית המזוהה עם הימין בארה"ב אשר שימשה גם מקור לשיח של תומכי טראמפ, הייתה הסתה ואלימות - דבר הנוגד את מדיניות אפל. את הדברים אמר קוק בראיון לפוקס ניוז סאנדיי, והוסיף כי תפקידה של אפל אמנם להביא מקום לכל שירות - לא משנה מה תוכנו, אך יש לה גם תנאי שירות שמשמשות את 2 מיליון האפליקציות שבחנות, וכאלו שאינן "משחקות לפי הכללים" לא יורשו לקבל מקום בחנות האפליקציה. 
מנכ"ל אפל אמר כי הוא התלבט אם להשעות את פרלר, אבל לאחר המהומות בקפיטול הדבר בא לו יותר בקלות: "זה היה אחד הרגעים העצובים בחיי, ההתקפה על הקפיטול, המתקפה על הדמוקרטיה שלנו. הרגשתי שאני נמצא במציאות חלופית, לא האמנתי בכנות שזה יכול לקרות".
כזכור, לאחר סגירת פרלר הועלו טענות קשות על השתקת חופש הביטוי של מיליארדי אנשים, והכוח הרב שיש לחברות הגדולות בגבולות השיח כפי רצונן. היו כאלה גם שביקרו את החלטה, שעתה יהיו כאלה שיפנו "למחוזות אפלים" יותר כדי לשוחח על דברים שנוגדים את חופש הביטוי לפי אפל.
קוק הבהיר כי הם רק השעו את פרלר, וכי אם הרשת החברתית תשנה את המדיניות שלה ותמתן את המשתמשים שלה היא תוכל לחזור, כמובן לאחר שתמצא חברה אחרת לשירותי הענן שלה לאחר שאמזון ניתקה את הקשה עמה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה