דיגיטל וטק

בית המשפט אסר על טלגרם לאפשר הפצת תכנים המפרים זכויות יוצרים

ארגון זיר"ה זכה בתביעה בגין זכויות יוצרים ברשת האינטרנט, ביקשה לאסור על האפליקציה לאסור את הפעילות בקבוצות במסגרתן מופרות הזכויות על יצירות מקוריות המוגנות ע"פ הדין הישראלי. טלגרם גם תשלם במצטבר 160 אלף שקל פיצויים
כפיר אדר | 
טלגרם (צילום Pixabay)
מכה קשה לאפליקציית המסרים הפופולארית טלגרם. בית המשפט המחוזי מרכז - לוד קבע בסוף השבוע (חמישי) כי טלגרם תחויב למנוע מקבוצות באפליקציה להפיץ תכנים המפרים זכויות יוצרים.
התביעה, אשר הוגשה על ידי ארגון זיר"ה - זכויות יוצרים ברשת האינטרנט, באמצעות עו"ד ערן פרזנטי ולירז זלמנסון ממשרד מ. פירון ושות' ביקשה לאסור על אפליקציית טלגרם לאפשר את פעילות קבוצות הטלגרם אשר במסגרתן מבוצעות הפרות של יצירות מקוריות המוגנות בישראל לפי הדין הישראלי. קבוצות הטלגרם המפרות הן "נתי מדיה", "דב סרטים וסדרות", "גוזלן", "סדרות" ו-"SDAROT".
טלגרם מצידם השיבו כי ירצו לקבל לידיהם רשימה של סרטים המפרים את חוקי זכויות היוצרים ולהורידם מהפלטפורמה, אך הם לא מוכנים לחסום קבוצות באפליקציה ולפעול נגד ההפרה בקבוצות אלו. במסגרת זאת, טלגרם אכן פעלה להוריד סרטים רבים אשר מוגנים לפי החוק אך לא באופן מיידי ולא באופן שהניח את דעתם של התובעים הנוספים האחראים ליצירות.
בפסק דינו של השופט רמי אמיר ניתן צו האוסר על טלגרם או מי מטעמה או בהנחייתה, בין במישרין ובין בעקיפין, להעמיד לרשות הציבור או לאפשר העמדה לרשות הציבור במסגרת קבוצות הטלגרם המפרות, יצירות מפרות של יצירות מקוריות בנות הגנה השייכות לתובעות. עוד פסק השופט  כי טלגרם תשלם לתובעות פיצויים בסך 100 אלף שקל ועוד 60 אלף שקל הוצאות משפט וכי "התובעות יהיו רשאיות לנקוט בכל תביעה חדשה נגד מי מהנתבעות ככל שיגיעו לידיעתם של התובעות קבוצות מפרות נוספות במסגרת טלגרם".
עו"ד ערן פרזנטי, שותף וראש מחלקת קניין רוחני במשרד מ.פירון ושות' מסר: "אנו מברכים על הצו אשר יסייע למיגור הצפייה הפיראטית ולהפרת זכויות היוצרים הסיטונית המתקיימת ברשת טלגרם באין מפריע. בימים אלה אנו פועלים מול טלגרם במטרה להביא ליישום הצו ולא נהסס לשוב ולפעול מול כל פלטפורמה, בכל הערכאות ובכל האמצעים כדי למגר תופעות דומות. זכויותיהם ופרנסתם של מפיקים ויוצרים בישראל אינם הפקר".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה