דיגיטל וטק

10 פריצות הסייבר הגדולות ביותר בשנה העברית החולפת

עם פתיחת השנה החדשה, אלו פריצות הסייבר הגדולות ביותר שהתקיימו השנה והשפיעו רבות על תעשיית הייטק, עסקים קטנים, גדולים ובינוניים מכל העולם. בשנים האחרונות, ישנה עליה ניכרת במספר פריצות הסייבר, הן הפריצות המדינתיות והן הפריצות על ידי ארגוני האקרים פרטיים
כפיר אדר | 
האקר אילוסטרציה (צילום מערכת אייס, freepik)
אלפי פריצות נרשמו בשנה העברית החולפת על ידי האקרים, חלקם יצרו נזק משני וקל וחלק נזק משמעותי, אבל מי היו אלו שייזכרו למשך הכי הרבה זמן? על פי קונפידס, הנה 10 פריצות הסייבר הגדולות ביותר שנרשמו בשנה האחרונה, זו העברית, האם אחת מהן קשורה אליכם?
1. דצמבר 2020: יותר מ-40 חברות ישראליות נפרצו לאחר שהאקרים איראנים חדרו לעמיטל דאטה (Amital Data) המתמחה בפיתוח ושיווק פתרונות מחשוב לארגונים העוסקים בסחר בינלאומי. האקרים  ניצלו את הגישה כדי לפגוע בלקוחות החברה.  
2. דצמבר 2020: חברת הביטוח שירביט הותקפה ע״י קבוצת תקיפה שמקורה לא ידוע. הקבוצה הדליפה מידע של מבוטחי החברה וניסתה לבצע ניסיון סחיטה של החברה, אך שירביט סירבה להכנע להאקר ולשלם סכום עתק שביקש. 
3. אוקטובר 2020: איראן הודיעה כי ארגון הנמלים והימים במדינה וסוכנות ממשלתית לא מוגדרת אחרת עברו מתקפת סייבר. מידע של 4 נמלים, ביניהם הנמל הגדול ביותר באיראן באנדר עבאס / שהעיד רג׳איי הודלף לאינטרנט. 
4. נובמבר 2020: פיקוד הסייבר האמריקאי ו-NSA ביצעו פעולות סייבר התקפיות נגד איראן כדי למנוע התערבות בבחירות הקרובות בארה"ב, הפעולה הצליחה ונמנעה התערבות סייבר משמעותית.
5. מאי 2021: החברה הגדולה בעולם לעיבוד בשר, JBS הברזילאית, הייתה קורבן למתקפת כופר. הפיגוע השבית את המתקנים בארצות הברית, קנדה ואוסטרליה. הפיגוע יוחס לקבוצת הכופר הרוסית REvil. 
6. מאי 2021: שירות הבריאות הלאומי של אירלנד  (HSE), נפל קורבן למתקפת כופר. הרשויות הממשלה סגרו את מערכת המידע של-HSE. התוקפים השתמשו בכופרה מסוג Conti שמיוחסת לארגון פשיעה רוסי.  
7. מאי 2021: מתקפת סייבר נגד קו צינור הנפט Colonial Pipeline, קו צינור הנפט הארוך ביותר בארצות הברית. חברת האנרגיה סגרה את הצינור ולאחר מכן שילמה כופר של 5 מיליון דולר. הפיגוע מיוחס לקבוצת התקיפה הרוסית DarkSide. 
8. יולי 2021: נתונים של מתנדבים ומחזיקי כרטיס של אולימפיאדת יפן 2020 היו חשופים ברשת לעיני. המידע שנגנב והופץ על ידי ההאקרים כלל שמות משתמש, סיסמאות, כתובות ומספרי חשבון בנק. 
9. יולי 2021: ארצות הברית, האיחוד האירופי, נאט"ו ועוד פרסמו הצהרות משותפות שמגנו את ממשלת סין על שורה של פעילויות סייבר התקפיות. הם ייחסו לסין אחריות לפריצה ליותר מ 100,000 שרתי-Microsoft Exchange ברחבי העולם מתחילת 2021. 
10. יוני 2021: האקרים המקושרים לשירות הביון הרוסי (GRU) התקינו תוכנה זדונית במערכת מיקרוסופט שאיפשרה להאקרים לקבל גישה לחשבונות ופרטי יצירת קשר.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה