דיגיטל וטק

האם אייפון 17 יגיע יחד עם מכונית תוצרת אפל?

מקורות באפל אומרים שהחברה הצליחה להשיג התקדמות היסטורית בפיתוח המכונית שלה, שאיפשרה לה לזרז בהרבה את ההשקה המתוכננת – ולעקוף את כל המתחרות
יאיר מור |  1
אפל משיקה אייפונים חדשים (צילום pexels)
מתכוננים ל-iGo? בימים האחרונים הקדימה אפל את ההשקה המתוכננת של המכונית החשמלית מתוצרתה ל-2025 – עוד 4 שנים בלבד, כך מדווח בלומברג.
לדברי מקורות בחברה, לאחרונה הושגה פריצת דרך חסרת תקדים בפיתוח המעבד של אפל ליישומי נהיגה אוטונומית, מה שהביא את מנהל פרויקט פיתוח הרכב בחברה, קווין לינץ', לקדם את לו"ז ההשקה המתוכנן מהשנים האחרונות של העשור (בין 2026-2028) ל-2025. מעבר לכך, הוא דוחף לדילוג מוחלט על השלב הראשון בתוכניותיה של החברה, שהתכוונה להשיק תחילה מכונית רגילה למדי עם יכולות האצה ובלימה חכמה בעזרת חיישנים, לטובת האפשרות שהדגם הראשון של הרכב מתוצרת החברה יהיה אוטונומי לחלוטין – כלומר כזה שנוהג ללא כל מעורבות אנושית.
 
לינץ', לשעבר האחראי על פיתוח התוכנה לשעון ה"אפל ווטש", מונה למנהל הפרויקט רק לפני חודשיים לאחר שקודמו בתפקיד עזב לפורד. כאשר מונה לתפקיד תכננה החברה לעבוד במקביל על מכוניות ראשונות דומות לטסלה, ורק בהמשך להשיק מכוניות אוטונומיות לחלוטין. עתה, לפי המקורות, דוחף לינץ' לוותר לחלוטין על המכוניות הרגילות ולהשיק כבר בעוד 4 שנים מכוניות ללא הגה ודוושות, בהן הנוסעים יושבים על כורסאות במעין סלון על גלגלים, עם מסכי מגע במרכז.
ההתקדמות שהושגה, לפי הדיווח, היא פריצת דרך היסטורית בתכנון השבב ליישומי נהיגה אוטונומית. העיצוב החדש כה מתוחכם שהוא מקדים כל מתחרה בכמה דורות, ומהווה את ההישג הטכני הגדול ביותר בהיסטוריה של אפל – הצהרה בומבסטית להחריד כשמדובר בחברה הראשונה שמכרה מחשבים עם ממשק גרפי וסמארטפונים מבוססי מסכי מגע ללא מקלדת.
החברה, כהרגלה, סירבה להגיב לדיווח.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    רמת אמינות...
    יואב 11/2021/19
    הגב לתגובה זו
    0 1
    איזה רמת אמינות יכולה להיות לחברה שתמכור רכב ללא הגה ודוושות, מי יעיז לסכן את חייו ברכב כזה? זה נחמד אם זה בחניון סגור וממופה, אבל בכבישים הפתוחים וניווט בתוך ערים, נשמע לי שדילגו על המון שלבים. ולא חשוב ה"שבב", חשוב ללמד את הבינה המלאכותית איך להתמודד בזמן אמת עם פענוח כל העולם מסביב.
    סגור