דיגיטל וטק

זו הסיבה לעלייה המפתיעה של דוג'קוין – איך מאסק קשור?

המטבע שאותו מקדם המיליארדר עלה היום בשיעור חריג לעומת המטבעות האחרים והדשדוש של דוג'קוין עצמו בחודשים האחרונים. הסיבה, ככל הנראה, קשורה לסכסוך טוויטר שבו מעורב אילון מאסק

יאיר מור |  4
אילון מאסק דוגקוין (צילום ויקיפדיה עריכה אייס)
אחרי תקופה ארוכה יחסית של דשדוש – בלשון המעטה – ביממה האחרונה הציג דוג'קוין עלייה מרשימה ולא אופיינית ביחס ליתר המטבעות המרכזיים בשוק. אך לעלייה הזו היתה סיבה, שבגללה הוא גם הפסיק לעלות לאחר זמן קצר וכעת חזר לרדת קלות.
 
אתמול (שני) הודיעה ביננס, בורסת הקריפטו הגדולה בעולם, כי תיקנה תקלה שמנעה ממחזיקי דוג'קוין למשוך את המטבעות הללו לארנקים שלהם מזה יותר משבועיים. החברה כתבה כי התקלה נגרמה בשל "צירוף מקרים מדהים ומצער", שגרם לכך שמשתמשים ברשת דוג'קוין שהיו להם פעולות שלא הושלמו ב-2019 ושדרגו מאז שתי גרסאות, לא יוכלו למשוך את המטבעות שלהם. "אף ישות בודדת לא אשמה במה שקרה – לא ביננס ולא רשת DOGE – ידעו קודם לכן על הבעיה הנדירה הזו. אז היו בטוחים, כפי שאמר (המנכ"ל, צ'אנְגְפֶּנְג ז'אוֹ), שאף אחד לא יפוטר", נכתב בהודעה.
החברה הוסיפה כי אלו "לא בדיוק הנסיבות האפלות שכמה אנשים העלו", ואף טרחה לנקוב בשם של אחד שהעלה חשדות כאלו: מנכ"ל טסלה, אילון מאסק. לפני 17 ימים, כאשר החלה התקלה, כתב מאסק בטוויטר: "היי CZ (ז'או), מה קורה עם לקוחות דוג' שלכם? נשמע חשוד". בתגובה לרמיזה העלה ז'או קישור לכתבה שמראה שגם לטסלה יש תקלות תוכנה שכופות עליה לבצע "ריקול" (קריאות שירות) למכוניות שלה.
 
מאוחר יותר ענה מאסק כי הוא לא משתמש בביננס משום שתהליך ההרשמה שלה מסובך מדי, וז'או ענה בחצי-התנצלות כי הציוץ הקודם שלו היה קיצוני מדי וכי מדובר בתקלה שהאתר עובד על תיקונה.
 
לאחר תיקון התקלה, חזר ז'או לטון הציני, והכריז על תחרות בין הגולשים, במסגרתה הם יספרו האם הם מעדיפים לזכות בטסלה עם לוגו דגו'קוין או במטבעות דוג'קוין בשווי 50,000 דולר, והתשובה הטובה ביותר מכל "צד" תזכה בפרס המועדף.
 
תגובות לכתבה(4):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 4.
    דביל
    הוא ליצן 12/2021/12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מאסק מריץ את הדודג' שבמחיר נמוך מייצר אחוזים גבוהים. בשני המקרים מאסק ירוויח.
    סגור
  • 3.
    הדוג' בשנה האחרונה עשה הרבה אנשים עשירים
    קריפטולוג 12/2021/01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    למי שהגיב שהוא בירידה, ביחס למה אתה מסתכל? אם תקח רק שנה אחת אחורה הדוג' עלה ב2500%. אם תמדוד לעומת המחיר הגבוה ביותר שהגיע אליו אז ברור שהוא ירד. אבל אם היו אומרים לך לפני שנה שתוך שנה הדוג'יהיה בשווי 25 cents. זה היה נראה כמו חלום רחוק. בכל מקרה הוא בדרך ל2 דולר. וכבר עכשיו עשה הרבה אנשים עשירים.
    סגור
  • 2.
    על מה אתם מדברים?
    אלי 12/2021/01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הדוג' בירידה כבר חצי שנה, איזה עליה בדיוק?
    סגור
  • 1.
    האם כדאי להשקיע תודה
    דורון 12/2021/01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מעניין, תודה, האם ניתן להוציא בקלות כסף מהבנק לאחר שהושקע במטבעות דיגיטלים, החוק לטובת מי?
    סגור