דיגיטל וטק

פייסבוק עולה על העגלה: חסמה פוליטיקאית תומכת טראמפ

פייסבוק חסמה חברת קונגרס אמריקאית לאחר ששיתפה פוסט עם פרשנות מוטעה לנתונים אודות השפעות חיסוני הקורונה. הפוליטיקאית: זו כבר מעבר להשתקה. מי מינה אותם למיניסטריון האמת?

יאיר מור | 
תקלה בפייסבוק (צילום freepik ,unsplash)
הרשת החברתית הגדולה בעולם חסמה את חשבונה של מרג'ורי טיילור גרין, חברת בית הנבחרים האמריקאי מטעם מדינת ג'ורגיה. חשבונה האישי של גרין נחסם למשך 24 שעות בעקבות מה שפייסבוק הגדירה בהודעה שצילום מסך שלה הועלה לטלגרם "הפרה של הכללים שלנו לגבי מידע מוטעה העלול לגרום לנזק גופני".
 
הפוסט המדובר עסק במגפת הקורונה, וככל הנראה כלל צילום של נתונים מתוך VAERS, מאגר ממשלתי של דיווחים על תופעות לוואי של חיסונים, לצד פרשנות של הנתונים כהוכחה לכך שהחיסונים אינם יעילים ואף גורמים למוות.
"פייסבוק הצטרפה לטוויטר בהשתקה שלי", כתבה גרין בטלגרם, בה עוקבים אחרי הערוץ שלה יותר מ-160,000 איש, וברשתות חברתיות ימניות בהן היא פעילה. "זה (כבר) מעבר להשתקת (חופש) הדיבור. אני חברה נבחרת בקונגרס, המייצגת יותר מ-700,000 אזרחים אמריקאים משלמי מס, ואני מייצגת את קולותיהם, ערכיהם, מגנה על חירותם ועל החוקה". היא המשיכה: "מי מינה את טוויטר ופייסבוק לאחראיות על (הגדרת) מידע או מידע שקרי? כשענקיות הטכנולוגיה מחליטות אילו עמדות פוליטיות של חברי (בית) הנבחרים מותרות ואילו לא – הן עובדות נגד הממשלה שלנו ונגד האינטרס של העם שלנו".

כזכור, טוויטר חסמה את חשבונה האישי של גרין בסוף השבוע בעקבות פוסט דומה – אך במקרה של הרשת החברתית הקטנה יותר, החסימה הזו אינה ל-24 שעות, אלא לנצח. זאת בשל הטענה כי גרין הפרה שוב ושוב את מדיניות החברה בנוגע לפרסום מידע מוטעה בקשר למגפת הקורונה. זאת למרות שגרין שיתפה בטלגרם צילומים של כתבות שלפיהן ההפרות הקודמות כבר הוכחו כטעות, כך שטענת טוויטר להפרות "חוזרות ונשנות" הופרכה לכאורה.
דובר מטעמה של גרין, שנחשבת תומכת גדולה של הנשיא לשעבר טראמפ, מתנגדת לכפיית חיסונים ומסרבת לעטות מסכה בבית הנבחרים, מסר לרשת הטלוויזיה NBC כי "הסרת חשבונה על ההפרה הזו היא מעבר לתחום המדיניות של מטא".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה