דיגיטל וטק

טוויטר עוררה סערה: חסמה לנצח פוליטיקאית תומכת טראמפ

טוויטר הודיעה כי חסמה לתמיד את חשבונה של נציגה בבית הנבחרים האמריקאי שנחשבת לתומכת טראמפ הגדולה ביותר בבית התחתון של הקונגרס – זו הסיבה
יאיר מור | 
טוויטר (צילום freepik)
בשעות האחרונות התעוררה סערה רבתי בארה"ב, לאחר שטוויטר חסמה לצמיתות את חשבונה האישי של מרג'ורי טיילור גרין, נציגת ג'ורג'יה בבית הנבחרים האמריקאי.
גרין נחשבת לאישיות מעוררת מחלוקת כבר זמן רב, עוד לפני שנבחרה לתפקידה הנוכחי בקיץ האחרון. לפני כשנה היא תמכה בטענותיו של הנשיא לשעבר, דונלד טראמפ, לפיהן נצחונו של ג'ו ביידן בבחירות הכלליות הושג באמצעות מבצע מאסיבי להצבעות מזויפות; היא זכתה לגינויים בעקבות תמיכתה בתיאוריית הקונספירציה המכונה Qanon, שלפיה פוליטיקאים דמוקרטים שביניהם משפחת קלינטון ובכירי תעשיית הבידור ניהלו מבצע לסחר בשפחות מין קטינות מפיצריה בניו-יורק; גינויים נוספים הגיעו בעקבות רמיזה שלה לפיה שריפות ענק בקליפורניה נגרמו על ידי נשק לייזר ניסיוני שמומן על ידי משפחת רוטשילד היהודית; אבל מה שהביא לבסוף לחסימתה היה הפרה של מדיניות המידע ה"מוטעה" של טוויטר לגבי מגפת הקורונה.
 
לפי טוויטר, בקיץ האחרון נחסמה גרין ל-12 שעות לאחר שהפרה פעם שלישית את מדיניות החברה החדשה נגד הפצת מידע מוטעה בנושא המגפה. ההפרה היתה ציוץ לפיו הנגיף מסוכן רק למבוגרים ואלה הסובלים מהשמנת יתר (אמירה מוגזמת, אך מבוססת על סטטיסטיקות אמתיות מהגל הראשון); ההפרה הרביעית, עליה נחסמה לשבוע, הגיעה כחודש לאחר מכן, לאחר שצייצה כי החיסונים "נכשלים" (טענה שקשה לקבוע את אמיתותה, משום שהיא תלויה בהגדרה המשתנה ללא הפסקה של מטרת החיסונים – מניעת הדבקה, שכבר הוכח שהם אינם משיגים, או מניעת תחלואה, שאותה הם השיגו בהצלחה אדירה); השבוע היא צייצה על "כמויות גבוהות באופן קיצוני של מקרי מוות מחיסונים נגד קורונה" והוסיפה טבלה שהוגדרה על ידי טוויטר כ"מטעה", למרות שהיא אמתית ולקוחה מאתר רשמי של גוף ממשלתי בארה"ב.
קייטי רוזבורו, דוברת מטעם טוויטר, מסרה לניו-יורק טיימס כי "הבהרנו כי לפי מערכת האזהרות שלנו למדיניות הזו, נחסום לצמיתות חשבונות על הפרות חוזרות ונשנות של המדיניות". היא הוסיפה כי החשבון הרשמי של גרין, שבו לא עלו אותם ציוצים, לא נחסם בינתיים, אך עשוי להיחסם אם תפיץ בו מסרים דומים. בנוסף, לטוויטר מנגנון ערעור, ואם גרין תשתמש בו ותצליח להוכיח את העובדות שעליהן התבססה – חשבונה "עשוי" לחזור לאוויר.
בתגובה לחסימה תקפה גרין את טוויטר – אך לא בחשבון הרשמי שלה ברשת החברתית, ככל הנראה בשל חשש מפעולת ענישה מצד החברה, אלא בערוץ הטלגרם שלה, שבו יותר מ-150,000 עוקבים. לדבריה, טוויטר היא "אויבת של אמריקה ולא מסוגלת להתמודד עם האמת" ו"הרשתות החברתיות לא יכולות לעצור את האמת מלהתפשט. ענקיות הטכנולוגיה לא יכולות לעצור את האמת. הדמוקרטים הקומוניסטים לא יכולים לעצור את האמת".

היא טענה כי טוויטר צבועה משום שחסמה אותה ולא חסמה אף פוליטיקאי דמוקרטי למרות אמירותיהם ברשת בשנתיים האחרונות (ההערות בסוגריים הן מאת הכותב): "מקסין ווטרס (נציגת קליפורניה בבית הנבחרים שקראה לבוחריה לגרש פוליטיקאים רפובליקנים מבתי עסק) יכולה לצאת לרחובות ולאיים באלימות בטוויטר, קמאלה (האריס, סגנית הנשיא, שבתפקידה הקודם ניהלה קמפיין גיוס תרומות לשחרור עבריינים שנעצרו בפרעות בארה"ב באביב 2020) ואילהאן (עומאר, נציגה דמוקרטית-מוסלמית ממינסוטה שגם היא היתה פעילה באותו קמפיין) יכולות לשחרר בערבות טרוריסטים מתנועת 'חיי שחורים נחשבים' בטוויטר, CNN ושאר כלי שטיפת המוח הדמוקרטים יכולים להפיץ שקרים אודות קנוניה רוסית (הטענה שהופרכה על ידי חקירה מיוחדת, לפיה טראמפ שיתף פעולה עם הרוסים נגד הילארי קלינטון), ורק אתמול הדובר הראשי של משמרות המהפכה האיראניות הטרוריסטיות יכול היה לצייץ ציוץ אבל על (קאסם) סולימאני (שמחר יהיה יום השנה לתקיפה האמריקאית שבה נהרג) – אבל אני נחסמת על ציוץ נתוני VAERS (מאגר המידע על תופעות לוודאי של חיסונים)".
כזכור, הפוליטיקאי הראשון שחסמה טוויטר לצמיתות היה הנשיא הקודם, דונלד טראמפ, בשל הסיבה המדהימה של "סכנה להסתה עתידית לאלימות" – כלומר בשל אמירות שהוא עדיין לא אמר, אלא שהחברה חששה שיאמר. עתה, נראה שלקראת יום השנה לחסימת טראמפ, מנסה טוויטר להוכיח שהיא לא רק שלא מורידה את היד מהדק החסימה, אלא אף מקשיחה אותה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה