דיגיטל וטק

אפל "נזכרה" לתקן באג חמור שהרס אייפונים מסיבה מרתיחה

אפל הוציאה עדכון חשוב למכשירי אייפון ואייפד שמונע שיטה קלה להרוס אותם – אבל הדרך שנדרשה כדי שהיא תתקן את התקלה החמורה אמורה להדאיג מאוד את המשתמשים
יאיר מור |  3
אייפון 13 (צילום pixabay)
אפל שחררה הלילה עדכון למכשירי אייפון ואייפד, המביא את מערכות ההפעלה iOS ו-iPadOS לגרסה 15.2.1. החברה לא פירטה מה יש בעדכון הגדול למדי, שגודלו כ-800 מגה-בייט, אך במעמקי עמודי התמיכה שלה היא ציינה כי הוא מתקן באג רציני שיצר אפשרות להרוס לא רק אייפונים ואייפדים, אלא גם את חשבונותיהם של המשתמשים בהם, על ידי ביצוע פעולה פשוטה למדי.
 
הבאג המדובר נחשף על ידי טרבור ספיניולאס בשבוע שעבר, כאשר העלה לבלוג שלו פוסט ובו הסביר כי כל מה שצריך לעשות כדי להרוס אייפון ולמנוע כל אפשרות לשחזור שלו היא לשנות את שמו של מכשיר בית חכם כלשהוא המחובר אליו לשם ארוך מאוד (השם שהוא ניסה היה באורך 500,000 תווים). האייפון, שלא יודע להתמודד עם השם הארוך, יקרוס, ולא יוכל לעבוד יותר כל עוד הוא מחובר לחשבון המשתמש שבו מגובר השם הארוך – מה שייאלץ את המשתמש לא לקנות אייפון חדש, אלא למחוק את המידע מהחשבון האישי או לפתוח חשבון חדש ללא המידע שנצבר.
כזכור, ספיניולאס מצא את הבאג הזה כבר לפני כמעט חצי שנה, ודיווח עליו לאפל מייד. החברה הודתה לו ואמרה כי היא עובדת על תיקון – אך לדבריו התעצלה ולא תיקנה את הבאג במשך הרבה מעבר ל-90 הימים שבהם נהוג לתת לחברה לתקן באג בשקט לפני שחושפים אותו לציבור. לכן, הוא חשף את הבאג בבלוג שלו – והפלא ופלא, מספר ימים מאוחר יותר נזכרה אפל לתקן אותו. נראה כי אפל אינה ממהרת לתקן תקלות כל עוד היא חושבת שהן אינן ידועות והיא יכולה להתעלם מהן – מה שאמור להדאיג מאוד את המשתמשים של החברה שטוענת כי היא שומרת על הפרטיות והאבטחה שלהם יותר מכל מתחרותיה.
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    כמה עיוותים בכתבה אחת
    יוסי 01/2022/14
    הגב לתגובה זו
    0 0
    באג שהורס אייפונים? הוא לא הורס אייפון ץ, החומרה נשארת שלמה ותקינה, מקסימום פותחים חשבון חדש, אבד לך חומר בתהליך? בעיה שלך, תמיד חשוב לגבות לגבות ולגבות לא משנה איזה באגים, לא לסמוך על הענן העיוור אפל לא תקינה את הבאג בזמן? וואי, אסון. כמה אנשים אתם מכירים שנותנים למכשיר שלהם שם עם 500,000 תווים? כל הרבה שטויות בכתבה אחת
    סגור
  • צודקת
    נערה חמודה 01/2022/17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בדיוק .
    סגור
  • 1.
    זה הפרס לאייפוניסטים מכורים לסם
    בבה בובה 01/2022/13
    הגב לתגובה זו
    0 2
    היה לי אייפון, אך מאז מאושר באדם שנגמלתי.אין משהו שהמכשיר שלי באלף שח לא עושה כמו אייפון בסכומים מטורפים, ועוד עם אותם רכיבים שחברות אחרות מייצרים עבורם.והנה אפילו בתיקון באג הם מצפצפים על נרקומני האייפון שלא מסוגלים נפשית להחזיק מכשיר אחר.
    סגור