דיגיטל וטק

מתקפת סייבר על ענקית הלוגיסטיקה מישראל, האם תשלם כופר?

חברת גולד בונד, מהגדולות במשק, סבלה ממתקפת סייבר שחדרה למערכותיה במהלך שעות הלילה, לפי שעה היא לא נדרשה לשלם לתוקפים, אך הנזק טרם הוערך
מערכת ice |  1
מתקפת סייבר (צילום pexels)

מתקפת סייבר על מערכות המחשוב של חברת גולד בונד, מחברות האחסון והלוגיסטיקה הגדולות בישראל, הצליחה לשבש היום (שני) את פעילותה, כאשר נרשמה חדירה למערכות שלה ולפי שעה טרם נאמד הנזק.

על פי הפרסום בבורסה לניירות ערך בתל אביב: "החברה מבקשת לדווח כי לאחר שיבושים שהחלו בשעות הלילה במערכות המחשוב של החברה, זיהתה החברה כי, ככל הנראה, גורם זר, בלתי מורשה, חדר למערכות המחשוב והמידע של החברה ופועל לשבש את הפעלת מערכות יה של החברה ו/או להוציא מידע ממערכות אלה כאמור".
 



"החברה לא נדרשה לשלם כופר. החברה, יחד עם רשות הסייבר הלאומי וגורמים מקצועיים חיצוניים נוספים, פועלת לאתר ולסכל את החדירה למערכותיה כאמור . למועד דיווח זה, מושבתות מרבית מערכות המחשוב של החברה, לרבות בשל פעולות יזומות בהן נקטה החברה".

"החברה פועלת לצמצם היקף הנזקים הנגרמים בשל הפגיעה בשירות שהחברה מעמידה ללקוחותיה. בשלב זה, לא ניתן להעריך את היקף הªזק שªגרם ו/או עלול להיגרם בשל האירוע האמור, אם בכלל".
לטם גיא, סמנכ"ל מוצר, סייבריזן הסביר: "תקיפה זו, כמו תקיפות תשתיות קריטיות דומות, מהוות איום אמיתי על חיי היום יום של אזרחים. הנזק בתקיפה מהסוג הזה מגיע מעבר לחברה המותקפת עצמה. עולם הספנות עבר מהמורות ותמורות בשנים והחודשים האחרונים כתוצאה ישירה ממגפת הקורונה ופגיעה בתשתית כזו, גם אם לא נחשבה כקריטית לפני שנים ספורות, יכולה להגביר ולשלילה תהליכים משמעותיים כמו עיכוב אספקה ועליה דרמטית במחירי המשלוחים הימיים".
"שוב אנו למדים שתקיפות סייבר הן איום וסכנה לכל סוגי החברות, ומעבר להן, מה שדורש וידרוש מעורבות מדינית. נכון לזמן זה טרם ברור מה הייתה מטרת התוקפים וההשערות מתפרסות מתקיפה לצורכי רווח כלכלי ועד למאבקים גאו פוליטיים בחסות מדינות אויב.

תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    תמיד לא מובן איך חברות ענק לא מסוגלת להגן על המערכות של (ל"ת)
    עופר 01/2022/31
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור