דיגיטל וטק

מהפכה במטוסים: מנוע המימן בדרך לשוק?

הבשורה הבאה בטכנולוגיה ירוקה צפויה לפרוס כנפיים בקרוב. H3 Dynamics הודיעה על השלמת ניסוי עם מנועי המימן החשמליים שהחלה לפתח ב-2018
מערכת ice |  2
מטוס מימן (צילום H3 Dynamics)
H3 Dynamics השלימה באופן מלא ומוצלח את הפיתוח של מנוע נאסל מימן-חשמלי למטוסים הראשון מסוגו בעולם, פתרון ליבה המאפשר את העוצמה הנדרשת להנעת פיתוח של מטוסי מימן עתידיים.
לפי הודעת החברה, ההישג שנרשם עם השלמת הניסוי יביא לכך שבשנים הקרובות, ארכיטקטורת הנעת מימן חשמלית מבוזרת תאפשר להטיס 19, 80 או אפילו יותר מ-100 נוסעים, מה שיאפשר לחברות תעופה לכסות קווים לטווח בינוני וארוך עד 2,500 ק"מ, מעבר למרחקי הטיסה לטווחים הקצרים שהם המטרה של התחום המפתח של מטוסים המונעים באמצעות סוללה.
במקום מערכת תאי דלק מימן מרכזית אחת, H3 Dynamics מפזרת מספר מערכות הנעה המשלבות סוללות, תאי דלק, אחסון מימן ומנועים חשמליים קטנים יותר לאורך הכנפיים. המשמעות היא שהגודל של כל מערכת תאי דלק, ערכת סוללות היברידית וגם אתגרי ניהול החום כולם הופכים קטנים יותר, מה שהופך את המערכות לבטוחות יותר וקלות יותר לניהול.
 
ב-2018, H3 Dynamics הגישה פטנטים בינלאומיים להנעה מבוזרת באמצעות מימן בקנה מידה מלא והכריזה על תוכניות לייצור Element One, מטוס בהנעת מימן עם חזון המיישם את הטכנולוגיה הזו. שנתיים לאחר מכן נולדה תנועה חדשה בשוק התעופה העולמי לגבי השימוש במימן: מנהיגי התעשייה הכריזו על תוכניות חדשות לייצור מטוסים בהנעת מימן וסטארטאפים הוקמו במרוץ חדש לשמיים.

"ההכרזה של היום מסמנת ציון דרך מרכזי עבור H3 Dynamics ותעשיית התעופה הרחבה יותר", אמר המייסד והמנכ"ל טאראש וואנקביץ'. "זו מערכת ההנעה האמיתית הראשונה בעולם שניתן לפזר על כנפי מטוסים חדשים ללא פליטה".
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    אין כמו לטוס על מימן (ל"ת)
    נוסע בהינדנברג 02/2022/18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    מימן זה לא חזות הכל
    אלכס 02/2022/15
    הגב לתגובה זו
    0 0
    נכון שמימן אינו מזהם, אבל הפקת המימן היא מאוד בעייתית. הפקת מימן ממים דורשת יותר אנרגיה לתהליך ההפקה ממה שהמימן המופק נותן. מקור מימן זול יותר באנרגיה הוא גז טבעי גז מתאן. כאן הבעיה היא שגז המתאן הוא מזהם והפקת מימן ממתאן כרוכה בזהום מעצם תהליך ההפקה.
    סגור