דיגיטל וטק

זעזוע בכנסת: זה מה שקרה בזמן נאום זלנסקי

בזמן שכל עם ישראל היה מרותק למסכים וצפה בנאומו של נשיא אוקראינה בפני חברי הכנסת והשרים בישראל, מאחורי הקלעים התחוללה דרמה של ממש
יאיר מור |  11
ולדימיר זלנסקי (צילום ABC News)
היחידה לאבטחת מידע של הכנסת, בשיתוף וסיוע מערך הסייבר הלאומי, מנעו הערב מספר ניסיונות למתקפות סייבר נגד תשתית התקשורת של הכנסת בזמן נאומו של נשיא אוקראינה, ולדימיר זלנסקי, בפני חברי הכנסת והשרים, כך מסרה דוברות הכנסת.
לפי ההודעה, במהלך הנאום זוהו כמה ניסיונות להפריע לשידור החי ולהפילו. כאמור, היחידה לאבטחת מידע של הכנסת ומערך הסייבר הלאומי זיהו את הניסיונות במהירות, ופעלו לעצירתם, כך שלא נגרם כל נזק. פרטים נוספים אודות סוג המתקפות והיקפן לא נמסרו.
 
עינת מירון, מומחית להיערכות והתמודדות עם סיכוני סייבר עסקיים, אומרת לאתר ice כי לא מפתיע לשמוע על ניסיונות התקיפה נגד נאומו של זלנסקי בפני הכנסת. היא אף מעריכה כי סוג המתקפה היה DDoS, "מתקפת מניעת שירות מבוזרת", במסגרתה המוני מכשירים המחוברים לרשת (ולא משנה אם מדובר במחשבים, סמארטפונים, נתבים או אפילו נורות חכמות) מקבלים פקודה מהאקרים שהשתלטו עליהם מראש ליצור עומס על שרת מסוים כדי לגרום לו "ליפול" – כלומר להיתקע ולא להצליח להציג את עצמו בפני אנשים אמתיים שמנסים לגלוש אליו
"מאוד אופייני לרוסים לנסות לתקוף ולפגוע בכל אמצעי תקשורת שנותן ביטוי לגורם שהיא לא מעוניינת במה שיש לו להגיד", אומרת מירון. לדבריה, מאחר שהרוסים מנסים – ולא ממש מצליחים – לשבש את פעילות האינטרנט באוקראינה, הם מנסים לתקוף את התשתיות במדינות אחרות שבפניהן נואם זלנסקי בשיחות וידאו, כדי להפריע לו להעביר את המסרים שלו.
"הדבר השני שצריך להגיד הוא שעד כמה שאנחנו מגחכים על המתקפות האלו, ואומרים שכל ילד יכול לבצע אותן, כאן מדובר בבירור בתשתית של מדינה, שמצליחה לרתום מיליוני מחשבים כדי להשבית תשתית של מדינה אחרת". היא מוסיפה כי מעבר לגודל המתקפות שמתבצעות בתקופה האחרונה, כולל זו שבוצעה בשבוע שעבר נגד אתרי ממשלת ישראל על ידי האקרים איראנים, חשוב לזכור שגם אם מתקפת מניעת השירות נמנעה, ייתכן שהיא רק "מסך עשן" למתקפה "עמוקה" יותר, כלומר שבזמן שאנשי האבטחה בישראל היו עסוקים במניעת הפרעה לנאום זלנסקי ההאקרים הרוסים ניסו לבצע פריצות למחשבי הכנסת שישמשו במועד מאוחר יותר למתקפות "קשות" יותר, של גניבת והדלפת מידע.
תגובות לכתבה(11):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 10.
    היה עדיף לו הנאום שלו שתוקף את ישראל ומסלף את ההיסטוריה
    אני 03/2022/22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ועושה נזק תדמיתי לישראל, שעושה מאמצי על לעזור הומניטרית, למרות גודלה וצרותיה , לא היה משודר.
    סגור
  • 9.
    מה הקשר? השיחה בוצעה ב ZOOM
    גל 03/2022/22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אלא אם כן תקפו את השרתים של "זום", מה שלא ממש אפשרי - הם ערוכים לכמות כזו של חיבורים במקביל.
    סגור
  • 8.
    ל בוטים 1 2 5
    עוגי 03/2022/22
    הגב לתגובה זו
    1 0
    כיוון שהתקפת הסייבר נכשלה , שולח לנו פוטין נחיל של בוטים . אז בבקשה , כנסו לתור אחד כן והשני לא לסירוגין כדי שלא ישעמם . ודעו לכם שחופן הרובלים שקיבלתם מפוטין יהיו בעוד שבוע חצי , ואני ממתין ליום בו כל רובל יהיה 0 .
    סגור
  • 7.
    ארץאמת
    ארץ אמת 03/2022/22
    הגב לתגובה זו
    2 0
    אחד העם לפני 1 י' אדון זלנסקי קצת היסטוריה הפוגרומים נגד יהודים באוקראינה כל מי שביקר באוקראינה, גילה ודאי, את הגיבורים הלאומים של העם האוקראיני, ראה את פסליהם בכל כיכר, והם: 1. בוגדן חרמלניצקי מוביל הפוגרום נגד היהודים בשנות תח-תט 1648 למנינם, שם נרצחו באכזריות איומה כ- 200,000 יהודים. 2. מקסים זליזניאק מנהיג הפוגרום באומן, בשנת 1768, שבו נרצחו מעל 20,000 יהודים. 3. סמיון פטליורה מוביל הפרעות בשנת 1919, שבהם נאנסו מאות יהודיות, נבזז רכוש יהודי, נרצחו כ- 150,000 יהודים. 4. סטפן בנדרה אחראי על הפוגרום ביהודי לבוב בשנת 1941 והטבח ביהודי ווהלין. 5. האוקראינים בשואה רצחו וירשו כ- 1,500,000 יהודים נרצחו בבורות בשנת 1941-42, כל הרצח נעשה ע"י אוקראינים בפיקוד גרמני. הגרמנים נתנו את ההוראות, אבל הביצוע היה על ידי האוקראינים. לאחר הרציחות, האוקראינים בזזו את הרכוש היהודי. מיליון וחצי היהודים שנרצחו, השאירו כ- 500,000 בתים מלאים כל טוב, והאוקראינים רצחו וירשו. שגריר אוקראינה בישראל קרא לישראלים: "עזרו לנו, כמו שעזרנו ליהודים בשואה", ממש מגוחך!!! האוקראינים באו"ם תמיד הצביעו נגד יש
    סגור
  • 6.
    כמה רע צריך להיות?
    נורית 03/2022/21
    הגב לתגובה זו
    4 1
    האם צריך להגיע למימדי השואה כדי להבין שמימדי הרוע באוקראינה הגיעו לנקודה שאי אפשר להישאר אדיש כלפיהם? מדוע מתחלחלים כל הצדיקים צרי המוח? האיש אמר שהמוטו never again איבד מערכו אם כך נותנים לזוועות להמשחך להתרחש. והוא צודק. השואה היא אזהרה. ואכזבתו מישראל ( כן, אפילו סלקציות) - מובנת. פוליטיקאים קטנים ונפוחים שגורמים לי להתבייש.
    סגור
  • טען עוד
  • 5.
    זלנסקי מעורר שאט נפש!
    א. 03/2022/21
    הגב לתגובה זו
    3 2
    הנאום המביש של זלנסקי בכנסת רק יצר בקרב רוב תושבי ישראל דחיה,מיאוס וזעם כלפיו.האיש החצוף הזה חסר מנימום של הכרת הטוב .הוא תובעני,חוצפני,אנוכי,ומתמחה במניפולציות רגשיות נואלות ,רויות בילקוט כזבים הזוי .נראה שיש בו סממנים אוטו אנטישמים,משקר בענין עזרת האיקריאנים ליהודים בזמן השואה,כך שכביכול יש לנו מחויבות מוסרית כלפיהם.הוא גם בבחינת מכחיש שואה בהשוואה המקוממת והכוזבת שעושה בין המלחמה הנוכחית לבין השמדת היהודים ע"י הנאצים,אף מכזב בענין ההפצה על באבי יאר..זלנסקי יהודי מתבולל הנשוי לגויה וילדיו גויים מנסה בכל דרך לערב,לסבך ולסכן את מדינת היהודים רויות הבעיות והסכנות.רצונו שנקריב,את האינטרסים הקיומיים ואת זהותינו היהודית למען ארצו.אף מנסה לכפות דרך בגצ שתהיה הצפה של מסות של גויים לארצינו שגם כך קולטת יהודים אוקראינים ואף גויים לרוב.נאומו החצוף יצר דחיה ושאט נפש ממנו.על ישראל להתעשת ולא לסכן עצמה עבור מנהיג רדוד ,בריוני,המתמחה בהינדוס תודעה ושקרן שבעצם החליט להקריב את עמו על מזבח גחמותיו.
    סגור
  • 4.
    1.מתי אוקראינה תמכה בנו באו"ם ?
    קובי 03/2022/20
    הגב לתגובה זו
    6 1
    1.מתי אוקראינה תמכה בנו באו"ם ? בהצבעה נגד ירושלים בירת ישראל אוקראינה ברחה ולא נכחה במליאה. 2.שלא כמו אצלם העולם אתם חד משמעי אצלנו בסכסוך הערבי פלסטיני הם לא מבינים שבמקרה שלנו החלש הוא התוקפן והרוצח האכזר ולכן הם תמיד בעד שני הצדדים ומעוניינים "בפרופורציה" שהנפגעים משני הצדדים יהיו שווים וכמו גם בנושא אירן המערב בראשות ארה"ב דואגת גם לצד השני ומתייחסת אליו כלגיטימי לכן ישראל באמת לבד כאן וצריכה לשמור את המשאבים שלה לעצמה.
    סגור
  • 3.
    כאשר יש נאום, אין צורך במערכת זום...
    ניר 03/2022/20
    הגב לתגובה זו
    2 0
    זום נועד לדיונים, לשיח משלם המיסים לא צריך לדאוג למערך סייבר בשביל נאום נשיא אוקראינה. הרי בכל הרשתות צפו בנאום. אז מה הקטע? להראות את הפוזה של כל הח"כים צופים ומהנהנים?? הרי זה מגוחך
    סגור
  • אותו הגיון בלמידה פרונטלית בזום.
    גל 03/2022/22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    זה אכן נקרא web conferencing, משמע מיועד לפגישות ודיונים. לא לאדם אחד שמדבר, והשאר מקשיבים.
    סגור
  • 2.
    חבל שמתקפת הסייבר לא הצליחה
    אזרחית 03/2022/20
    הגב לתגובה זו
    2 0
    לאור דבריו המחוצפים של זלנסקי.
    סגור
  • 1.
    חבל שלא הצליחו להפסיק את השקרים של זלנסקי
    חנה 03/2022/20
    הגב לתגובה זו
    3 2
    ואני דוקא לא תומכת ברוסיה.
    סגור