דיגיטל וטק

טלגרם נשארת חוקית: החרם בוטל ברגע האחרון

בית המשפט ביטל חרם על המתחרה הגדולה של וואטסאפ עוד לפני שהספיק להיכנס לתוקף, לאחר שהמנכ"ל נתן תירוץ מוזר והבטיח שיתוף פעולה מלא עם הדרישות

יאיר מור | 
פאבל דורוב, מנכ"ל טלגרם (צילום unsplash, ויקיפדיה)
החם הקצר בהיסטוריה: יומיים בלבד לאחר הכרזת החרם נגד טלגרם, ועוד לפני שנכנס לתוקף, הודיע בית המשפט הפדרלי בברזיל אתמול (ראשון) על ביטול החלטתו המחייבת את חסימת האפליקציה במדינה, כך מדווח הניו-יורק טיימס.
החרם הוכרז על ידי שופט בית המשפט העליון אלכשנדר דה-מורייס ביום שישי, שנחשב למתנגד של הנשיא, ז'איר בולסונארו, ופועל לריסון הקמפיין שלו לבחירות באוקטובר מול קודמו בתפקיד, לואיז אינסיו לולה דה סילבה. לדברי דה-מורייס, החברה לא הגיבה לדרישות של בית המשפט להסיר תכנים שקריים ששותפו על ידי הנשיא, ז'איר בולסונארו, בערוץ שלו באפליקציה הנהנה מ-1.1 מיליון עוקבים, ולחסום חשבון של תומך מרכזי של הנשיא ששיתף מידע כוזב באופן סדרתי. בית המשפט הקציב לחברות האינטרנט במדינה, כמו גם לאפל וגוגל, חמישה ימים לחסום את הגישה לאפליקציה ולהסיר אותה מהחנויות שלהן במדינה.
 
בשבת הגיב מייסד ומנכ"ל טלגרם, פאבל דורוב, להחלטה בפוסט בערוץ שלו באפליקציה שבו השתמש באחד התירוצים המוזרים שנשמעו אי פעם: לטענתו, התעלמות טלגרם מבית המשפט נגרמה בשל כך שהאחרון שלח את בקשותיו לכתובת מייל ישנה. רק לאחר החסימה נזכרו פתאום בחברה לבדוק אותה, ביצעו את כל הבקשות של בית המשפט ולפי הניו-יורק טיימס אף הבטיחה מיוזמתה לקדם מידע "בדוק", לסמן מידע "לא מדויק" ולנטר באופן ידני את 100 הערוצים הפופולאריים במדינה, שהם המקור ל-95% מהפוסטים הפומביים המתפרסמים בה.
עו"ד אלן תומאז, שמונה אתמול לבא כוחה של טלגרם בברזיל, מסר כי "האפליקציה תמיד היתה מוכנה לשתף פעולה עם הרשויות. מה שקרה היה אי-הבנה בקשר לתקשורת".
כאמור, בעקבות שיתוף הפעולה ביטל בית המשפט את החרם על האפליקציה עוד לפני שהספיק להיכנס לתוקף.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה