דיגיטל וטק

הפיתוח שיאתר מתי אתם צופים בפורנו באמצעות גלי מוח

חוקרים בסין דיווח כי הצליחו לפתח קסדה שמסוגלת לזהות גלי מח המופעלים כתוצאה מחשיפה לפורנוגרפיה. הפיתוח עשוי לשמש את ממשלת סין לאכוף את החוק במדינה שאוסר צפייה בתכנים מסוג זה
מערכת ice |  2
XXX (צילום pexels edit ice)

חוקרים סינים טוענים כי פיתחו פטנט  למכשיר שמסוגל "לקרוא מחשבות של גבר" ולזהות מתי הוא צופה בפורנו, זאת באמצעות קסדה המסוגלת לזהות את גלי המוח המופעלים מחשיפה לתוכן זימה. כך עולה מדיווח ב" South China Morning Post".


לפי הפרסום, החוקרים בדקו את הקסדה על 15 סטודנטים גברים שישבו מול מסך מחשב כשהם עונדים את הקסדה המיוחדת, בכל פעם שהוצגה תמונה מפורשת, המכשיר הפעיל אזעקה שהופעלה כביכול על ידי גלי המוח שזוהו.
 


בדיווח צוין כי הפיתוח החדש עשוי לשמש את הרשויות בסין כדי לאכוף חוק שאוסר על צפייה בתכנים פורנוגרפיים. המכשיר, שלטענת החוקרים הוא מדויק ב-80%, אמור להיות מסוגל לסנן אותות אחרים שעלולים לעורר גלי מוח כאשר אנשים פולטים רגשות שאינם קשורים לחשיפה לפורנו.


כיום, ממשלת סין ממשיכה להילחם בתכנים הפורנוגרפיים, על ידי פריסת ממשקים שסורקים מדיה חברתית כדי לסמן תוכן שנחשב בלתי הולם. בנוסף, בכתבה ב"ניו יורק פוסט", הרשויות הסיניות הציעו לאזרחים תגמולים בסך 86,000 דולר בתמורה לדיווח על עמיתיהם שנחשדו כי צפו בתכנים האסורים.


לפי דו"ח המחקר עליו דווח, מכיוון שפורנו אינו חוקי בסין, החוקרים התקשו למצוא מספיק חומר לשימוש על מנת לאמן את המכשיר. את התמונות המפורשות שהצליחו החוקרים להשיג היה צורך לעצב ולצנזר כדי להימנע מעבירה בחוק.
 


כעת הפיתוח החדש מעלה חששות וסימני שאלה רבים, בנוגע ליכולת של משטרים טוטליטריים לנצל טכנולוגיות חדשות כדי לפגוע בפרטיות של אזרחים, ולבסס את שליטתם. לפי דיווחים, סין השקיעה במחקר עבור מכשירי "קריאת מחשבות" אחרים. צבא המדינה, הידוע גם בשם צבא השחרור העממי, מימן את פיתוחן של קסדות קטנות המאפשרות לחיילים לתקשר עם כלי נשק חכמים.


בשנה שעברה, סטארט-אפ טכנולוגי מקליפורניה, Kernel, אמר שהוא פיתח קסדה בשווי 50,000 דולר המסוגלת לנתח נוירונים במוח, ויכולה לספק ו צוהר לרגשות אנושיים, זיכרון, עוררות, תשומת לב ולמידה.

תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    רעיון יותר טוב
    רעיון יותר טוב 06/2022/29
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לחסום אתרי פורנו ולהעניש שחקניות פורנו
    סגור
  • 1.
    נו ו....
    אלעד 06/2022/24
    הגב לתגובה זו
    2 0
    אז מעכשיו גברים בסין יחויבו לחבוש קסדה עם צ'קלקה על הראש?
    סגור