דיגיטל וטק

מייקרוסופט חושפת: אלו המדינות שמותקפות ע"י האקרים רוסים

מייקרוסופט פרסמה דו"ח מחקר חדש לפיו לא פחות מ-42 מדינות שנחשבות בעלי ברית של אוקראינה היו נתונות למתקפות סייבר של האקרים רוסים בחודשים האחרונים. בין השאר הותקפו קבוצות הומניטריות וספקי תשתיות
מערכת ice | 
מיקרוסופט ורוסיה (צילום freepik, Magma Images, ויקיפדיה)
האקרים של ממשלת רוסיה ביצעו מספר פעולות ריגול סייבר במדינות בעלות ברית של אוקראינה מאז החלה המלחמה בפברואר, כך עולה מדו"ח שפרסמה מיקרוסופט בשבוע שעבר (רביעי). "היבטי הסייבר של המלחמה הנוכחית משתרעים הרבה מעבר לאוקראינה ומשקפים את האופי הייחודי של מרחב הסייבר", מסר נשיא מיקרוסופט בראד סמית'.
בעבר כבר דווח על תקיפות סייבר של הרוסים נגד אוקראינה ובעלות בריתה, אלא שכעת
מציינים חוקרי מייקרוסופט כי גילו ש-128 ארגונים בלא פחות מ-42 מדינות מחוץ לאוקראינה היוו יעד לתקיפה של  אותן קבוצות ריגול.
 
לפי מייקרוסופט, פרט לאוקראינה, ארצות הברית הייתה היעד המותקף ביותר על ידי מאמצי חדירה מסוג זה, אך גם המדינות החברות בברית הצבאית נאט"ו - אשר סיפקה תמיכה קריטית לאוקראינה בתוך הסכסוך - נפגעו. אלה כוללים ארגונים שבסיסם בדנמרק, לטביה, ליטא, נורבגיה ופולין, כמו גם פינלנד ושוודיה, ומדינות שהביעו רצון להצטרף לברית נאט"ו.
"נראה שהיעד היה בעיקר ממשלות, אם כי נכללו גם קבוצות הומניטריות וספקי תשתיות קריטיות", נכתב בדו"ח. עוד צוין כי הפריצה לבעלי הברית הצליחה בכ-29% מהמקרים ובמקרים מסוימים הובילה לגניבת נתונים.
 
מומחי מדיניות חוץ אומרים שהם חוששים שהאסטרטגיה המשולבת של רוסיה ללוחמה קינטית וסייבר נגד אוקראינה תהפוך למודל לסכסוכים עתידיים. בדיווח קודם, מיקרוסופט ציינה שהתקפות סייבר שכללו מחיקת נתונים ותוכנות זדוניות, הניחו את הבסיס למשימות צבאיות באוקראינה.
המחקר האחרון ציטט שש תקריות מאז הפלישה, כאשר נראה היה שהתקפות סייבר נגד מטרות באוקראינה קדמו לתקיפות צבאיות. באחד מהם נאמר שהאקרים רוסים ניסו לפרוץ את רשת מחשבים של חברת כוח גרעיני אוקראינית יום לפני שצבא רוסיה כבש את המפעל הגדול ביותר של החברה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה