דיגיטל וטק

רובוטים שחיינים ימצאו חייזרים? זו התכנית החדשה של נאס"א

נאס"א מפתחת תוכנית חדשה לחיפוש אחר חייזרים תת מימיים  באמצעות רובוטים זעירים שיחדרו את שכבת הקרח שעל כוכבי הלכת: "מה אם, אחרי כל השנים שנדרשו כדי להיכנס לאוקיינוס, הגענו דרך מעטפת הקרח במקום הלא נכון?"
מערכת ice | 
חללית Starliner של בואינג (צילום NASA)

נאס"א רוצה להתחיל לבנות נחיל של מיני רובוטים לשחייה שיכולים לסרוק אוקיינוסים על כוכבי לכת אחרים ולחפש חייזרים. כאשר, מומחה של סוכנות החלל העלה רעיון לבדיקה להמסת קרח שיכולה לשלוח מטען של בוטים בגודל טלפון עמוק לתוך המים, תוכנית היכולה לשמש כדי לתור אחר סימני חיים חייזרים מתחת לקונכיית הקרח בעובי הקילומטרים של ירח צדק אירופה או ירח שבתאי אנקלדוס. כך עולה מדיווח ב"ניו יורק טיימס". 

"עם נחיל של רובוטים שחייה קטנים, אנו מסוגלים לחקור נפח גדול בהרבה של מי אוקיינוס ולשפר את המדידות שלנו על ידי כך שמספר רובוטים אוספים נתונים באותו אזור." הסביר מהנדס נאס"א איתן שאלר למגזין האמריקאי. 
 


לפי הפרסום, הפרויקט החדשני קיבל את השם המתאים SWIM - או חישה עם מיקרו-שחיינים עצמאיים. צוות יתחיל לבנות אבות טיפוס במהלך השנתיים הקרובות לאחר הבטחת המימון, כשהם מתכננים ליצור רובוטים קטנים שאורכם כ-5 אינץ' ונפחם בין 3 ל-5 אינץ' מעוקב.


"מה אם, אחרי כל השנים שנדרשו כדי להיכנס לאוקיינוס, הגענו דרך מעטפת הקרח במקום הלא נכון?" צוטט מדען צוות SWIM סמואל האוול. "מה אם יש שם סימני חיים אבל לא איפה שנכנסת לים? על ידי הבאת נחילי הרובוטים האלה איתנו, נוכל להסתכל 'שם' כדי לחקור הרבה יותר מהסביבה שלנו". 

בדיווח צוין כי כיוון שהרעיון עדיין בשלבי בדיקה מוקדמים, הרובוטים עדיין לא מחוברים למשימות כלשהן. אבל ברור שנאס"א מעוניינת לענות על אחת התעלומות הגדולות ביותר של המין האנושי.

תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה