דיגיטל וטק

יצרנית שבבי אפל מזהירה: במלחמת סין-טייוואן כולם יפסידו

אם סין תפלוש לטייוואן, מפעל השבבים המתקדם ביותר בעולם יהפוך ללא ניתן לתפעול, אמר יו"ר TSMC: "המלחמה לא מביאה מנצחים, ההפסד הוא של כולם". לדבריו, פלישה תגרום לסערה כלכלית לסין, לטייוואן ולמדינות המערב
מערכת ice |  1
אפל (צילום pixabay, vecteezy)
אם סין הייתה פולשת לטייוואן, מפעל השבבים המתקדם ביותר בעולם יהפוך ל"לא ניתן לתפעול", אמר יו"ר TSMC, מארק ליו, בראיון באנגלית ל-CNN השבוע. ליו אמר בראיון שאם סין תפלוש לטייוואן, המפעל של יצרנית השבבים לא יוכל לפעול מכיוון שהוא מסתמך על שרשראות אספקה ​​גלובליות.
"אף אחד לא יכול לשלוט ב-TSMC בכוח. אם אתה לוקח כוח צבאי או פלישה, אתה תהפוך את מפעל TSMC ללא הפעלה", אמר ליו. "מכיוון שמדובר במתקן ייצור כל כך מתוחכם, זה תלוי בחיבור בזמן אמת עם העולם החיצון, עם אירופה, עם יפן, עם ארה"ב, מחומרים ועד כימיקלים ועד חלקי חילוף ועד תוכנות הנדסיות ואבחון".
 
חברת TSMC, הידועה גם בשם טייוואן סמיקונדקטור, היא ​​יצרנית השבבים והמוליכים למחצה המתקדמת והגדולה בעולם. מטה החברה נמצא בפארק התעשייה והמדע בשינג'ו שבטאיוואן. TSMC מייצרת מעבדים עבור חברות אמריקאיות כולל אפל וקוואלקום. היא מייצרת את השבבים מסדרת A ו-M של אפל ויש לה יותר מ-50% משוק היציקה של מוליכים למחצה בעולם.
הדברים שודרו כאשר המתיחות בין סין לטייוואן הסלימה בימים האחרונים בעקבות ביקור יו"ר בית הנבחרים ננסי פלוסי באי. 
"המלחמה לא מביאה מנצחים, ההפסד הוא של כולם... מלחמה באוקראינה לא טובה לאף אחד מהצדדים, זה תרחישי הפסד-הפסד-הפסד", אמר ליו.
בשבוע שעבר העביר בית הנבחרים את חוק השבבים והמדע, שמפריש מיליארדי דולרים בתמריצים לבניית מפעלי שבבים על אדמת ארה"ב. הנשיא ביידן צפוי לחתום על הצעת החוק ביום שלישי.
תומכי החקיקה אומרים שזה קריטי לביטחון הלאומי להבטיח אספקה ​​של שבבים יעילים ומודרניים לשימוש בארה"ב אם סין תפלוש או תקשה על ייצור שבבים בטייוואן.
 
בעוד שחלק ניכר מהתמריצים של הצעת החוק יועברו לחברות אמריקאיות כמו אינטל, TSMC בונה באריזונה מפעל שבבים בשווי 12 מיליארד דולר שיכול ליהנות מהסבסוד.
ליו אמר שפלישה לשטח תגרום לסערה כלכלית לסין, טייוואן ומדינות המערב. הוא השווה סכסוך פוטנציאלי בטייוואן לפלישה של רוסיה לאוקראינה, ואמר כי בעוד ששני הסכסוכים שונים מאוד, ההשפעה הכלכלית על מדינות אחרות תהיה דומה. הוא עודד מנהיגים פוליטיים לנסות להימנע ממלחמה.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    יש סרטון מעניין של RealLifeLore בנושא (ל"ת)
    גל 08/2022/03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור