דיגיטל וטק

גוגל הסתבכה? זו המדינה שתובעת 25,000 דולר לכל אזרח

גוגל נתבעה על ידי טקסס בגין איסוף 'פולשני' של נתוני קול ופנים של תושבי המדינה הגדולה בארצות הברית, מה שאסור על פי החוק כאשר הוא נעשה ללא הסכמתם

מערכת ice | 
גוגל במתקפה חריפה (צילום ויקיפדיה/ Outreach Pete)
טקסס תבעה את גוגל אמש (חמישי) על כך שלכאורה אספה נתוני פנים וקול של תושבים ללא הסכמתם - והאשימה את ענקית הטכנולוגיה בהפיכת מיליוני טקסנים יומיומיים ל"פרות מזומנים שגוגל חולבת למטרות רווח".
התובע הכללי של המדינה, קן פקסטון, טען בתביעה שגוגל הפרה את חוק המדינה האוסר על חברות לאסוף פני אנשים, קולות, טביעות אצבע ומידע ביומטרי אחר ללא הסכמתן המפורשת. "גוגל, לפחות מאז 2015, אספה נתונים ביומטריים מאינספור טקסנים והשתמשה בפניהם ובקולותיהם כדי לשרת את המטרות המסחריות של גוגל", כתב פקסטון בתביעה. "התפשטות המסחור של המזהים הביומטריים האישיים של טקסנים היא פולשנית כמו שהיא מסוכנת".
 
פקסטון טען שאיסוף הנתונים הלא תקין של גוגל התרחש באמצעות מוצרים כולל תמונות גוגל, שירות ה-Google Assistant המופעל בקול של החברה והתצוגה החכמה לבית Nest Hub Max. התביעה מצביעה על תכונה הנקראת "קיבוץ תמונות פנים" ב-Google Photos המזהה מספר תמונות של אותו אדם. גם אם המשתמש שמעלה תמונות לגוגל מסכים לזיהוי פנים, כל השאר בתמונות שלהם כנראה לא עשו זאת, לפי התביעה.
לאחר מכן, גוגל השתמשה בנתונים שלכאורה אספה ללא הסכמת אנשים כדי לשפר את אלגוריתמי הבינה המלאכותית שלה, לפי התביעה. החברה עשויה לעמוד בפני קנס של 25,000 דולר עבור כל הפרה לפי החוק בטקסס. בהצהרה ל-The Post, דובר גוגל, חוסה קסטנדה, תקף את פקסטון על כך ש"שוב ביצע אפיון לא נכון של המוצרים שלנו בתביעה תמוהה נוספת".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה