דיגיטל וטק

ענקית הפינטק הישראלית פאנדבוקס מפטרת כמעט מחצית מעובדיה

החברה, שנוסדה לפני עשור ורק לפני שנה הוערך שוויה ביותר ממיליארד דולר, הודיעה כי התרחבה מהר מדי ולא צפתה את המהירות בה יתפתח המשבר הנוכחי, ולכן היא נאלצת להיפרד מ-150 עובדים
יאיר מור |  1
פיטורים (צילום shutterstock)
הפיטורים בהייטק ממשיכים: חברת הפינטק הישראלית Fundbox הודיעה היום לעובדיה על גל קיצוצים נרחב, במסגרתו יסיימו כ-150 מתוך 360 העובדים שהעסיקה עד כה - כלומר, כ-42% מכוח האדם שלה - את דרכם בה. לפי דיווח בכלכליסט, כמחצית מהמפוטרים הם במטה הישראלי של החברה, והמחצית השנייה במטה בקליפורניה.
פאנדבוקס נוסדה ב-2012 על ידי אייל שנער, תומר מיכאלי ויובל אריאב, שעזבו אותה מאז. היא משתמשת באלגוריתמים של בינה מלאכותית כדי למצוא פתרונות מימון אשראי לעסקים קטנים ובינוניים, כדי לאפשר להם לקבל הלוואות גדולות יותר מכפי שעסקים כאלה מקבלים בדרך כלל.
 
בעשור שנות קיומה גייסה החברה יותר מחצי מיליארד דולר, כאשר סיבוב הגיוס האחרון, לפני 11 חודשים, היה בגובה 100 מיליון דולר והעניק לה הערכת שווי של 1.1 מיליארד דולר והפך אותה רשמית לנושאת בתואר הנחשק חד-קרן. בעת ההכרזה על הגיוס, שבו השתתפו בין היתר קרן הפנסיה של מדינת אונטריו בקנדה, חוסלה וורצ'רס ואליאנץ X הגרמנית, שכבר השקיעו בחברה בסבבים קודמים, היא התגאתה בכך שהגיעה להכנסות שנתיות חוזרות (כלומר חוזים חתומים לטווח ארוך שמבטיחים לה למעשה הכנסות שנתיות מינימליות ברף מסוים) של 100 מיליון דולר.
כעת, במכתב לעובדים, מודה פְּרַאשַאנְט פוּלוֹריה, שמונה לתפקיד לפני כשנתיים, כי מדובר ב"שינוי כואב מאוד", אך "צעד הכרחי" להמשך פעילות החברה, שכן בשנים האחרונות "הגדלנו את הצוות שלנו מהר מדי" וגם לאחר תחילת המשבר לא צפתה את המהירות שבה הוא יתפתח.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    המייסדים לכלא
    חנניה בית 10/2022/27
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אל תגידו שזו חוכמה לאחר מעשה, החברה הזו גייס למעלה מ500 מ' דולר!!!, התיימרה לספק אשראי בגין חשבוניות בלבד לספקים קטנים וזאת על פי "אלגורתמים של בינה מלאכותית..", מתברר שהאשראי לא בדיוק מןחזר וכו' , פשוט בלוף. מהרגע שהמייסדים עוזבים היה ברור שזה בלןף..אבל כרגי הולכים עם הראש בקיר, על חשבןן פנסיונרים. תרמית איומה, החברה טוענת שיש לה 100 מ' דולר עדיין בקופה, לפרק ולהחזיר למשקיעים ולתבוע את המייסדים.
    סגור