דיגיטל וטק

האינטרנט בדרך להוזלה דרמטית במחיר? כך אתם עומדים להרוויח

משרד התקשורת יוצא במהלך להגברת התחרות בשוק הסיבים האופטיים: המהלך צפוי להאיץ את פעילות השוק הסיטונאי על גבי רשתות הסיבים, לעודד שחקנים חדשים להיכנס לשוק, ולהוזיל את השירותים לצרכנים
מערכת ice | 
אינטרנט מהיר בטכנולוגיה מתקדמת וחוצה גבולות גיאוגרפיים (צילום freepik)
משרד התקשורת יוצא היום (רביעי) לשימוע בנושא "צמצום מרווחים" בשירות האינטרנט. מהלך זה מהווה נדבך נוסף ברפורמת השוק הסיטונאי ומטרתו לשמר ולהרחיב את רמת התחרות המתפתחת על גבי התשתיות המתקדמות, כך שצרכני התקשורת יוסיפו ליהנות ממגוון של הצעות שיווקיות על גבי אותה תשתית.  השימוע מתמקד ברשתות הסיבים האופטיים הנפרשות בימים אלה וכבר נגישות ל- 70% ממשקי הבית בישראל.
המהלך נועד למנוע את תופעת ״צמצום מרווחים" (Margin Squeeze) המתקיימת כאשר בעל תשתית שמחזיק בכוח שוק ומספק שירותים סיטונאיים למתחריו, מצמצם את המרווח בין המחיר הקמעונאי שלו לצרכן לתעריף הסיטונאי שלו למתחרים, באופן שפוגע בכדאיות הכלכלית של המתחרים לפעול בשוק הסיטונאי.
 
משרד התקשורת מתכוון להחיל מתכונת חדשה וממוקדת לבחינת צמצום מרווחים המציעה הליך פשוט במסגרתו לא נפסלות הצעות קמעונאיות לשיווק, אלא מבוצעת התאמה של התעריף הסיטונאי הרלוונטי כך שיישמר מרווח המאפשר תחרות. כך הלקוחות ייהנו מתחרות, תהיה ודאות כלכלית לספקים המורשים הפועלים בשוק הסיטונאי, ותישמר הגמישות השיווקית לבעלות התשתית.
שר התקשורת, יועז הנדל מסר: "מדינת ישראל בעיצומה של מהפכה טכנולוגית בזכות הפריסה המואצת של הסיבים האופטיים ברחבי המדינה. היום יוצא לדרך עוד מהלך להגברת התחרות בשוק הסיבים שיאפשר לציבור לבחור מתוך מגוון חברות שיספקו לו את השרות, ולהנות ממחירים תחרותיים.  בקצב הפריסה המהיר בעולם, הסיבים יגיעו לכל פינה בארץ ולכל בית בישראל בפריפריה, בגבולות, בערים ובכפרים״.
מנכ"לית משרד התקשורת, לירן אבישר-בן חורין הוסיפה: ״המהלך שאליו אנחנו יוצאים היום מהווה צעד משמעותי בהבטחת והרחבת התחרות בשוק הסיבים האופטיים.  אנחנו פועלים למנוע תופעות שפוגעות בתחרות, ולחזק את התחרות על גבי רשתות הסיבים כך ששחקנים קטנים יוכלו לפעול בחופשיות על גבי תשתיות של חברות אחרות ולהציע לצרכנים הצעות מתחרות".
____
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה