מדדים ומחקרים

בזק מציגה מהפכה: סיבים, קידום נשים והפחתת פליטות

קבוצת בזק מפרסמת את דו"ח ה-ESG ומתמקדת בטכנולוגיה מתקדמת וצמצום פערים, גיוון תעסוקתי, קידום נשים לדרגי ניהול ושמירה על איכות הסביבה. לראשונה פלאפון, yes ובזק בינלאומי מצטרפות לפרסום דו"ח הקבוצה

מערכת ice |  4
בזק (צילום קובי גדעון פלאש90)
קבוצת בזק הציגה היום (רביעי) את דו"ח האחריות התאגידית לשנת 2021 עם שורה של הישגים, אתגרים ויעדים במספר תחומים הרלוונטיים לפעילות החברות בקבוצה. בתחילת 2021 קיבלה בזק החלטה אסטרטגית: להרחיב את בשורת האינטרנט המהיר והסיבים האופטיים לכלל ישראל ובמהירות שיא. היעד השאפתני שהוצב היה מיליון לקוחות עד לסוף אותה השנה, והוא הושג כבר בחודש נובמבר. נתון זה הציב את בזק כחברה שביצעה את הפריסה המהירה ביותר בעולם, בקצב של מיליון משקי בית בשנה אחת בלבד. מאז החברה המשיכה בקצב פריסה מואץ, ועד סוף שנת 2022 הגיעה ל-1.5 מיליון משקי בית המחוברים לסיבים, ובכלל זה לתכנון פריסה באזורי בנייה צמודת קרקע ואזורים כפריים המרוחקים ממרכז הארץ. המטרה היא לפרוס תשתית ל- 2.5 מיליון לקוחות עד לשנת 2025. המשמעות למשק הישראלי היא צמצום הפער הדיגיטלי והפחתה בטווח הבינוני-ארוך בצריכת האנרגיה הנדרשת לתפעול הרשת.
בשנת 2021 כ- 33% משכבות הניהול בבזק היו נשים, והן מהוות כ-34% מכלל מועסקי החברה. בחברות הבנות נשים היוו 43% ממנהלות האגפים ו-20% מחברות ההנהלה הבכירה. החברה פועלת להעלאת שיעור הנשים בתפקידי ניהול בכירים והציבה יעד של 50% עד שנת 2030. בבזק ובחברות הבנות מועסקות אוכלוסיות מגוונות במנעד תפקידים רחב. בין היתר, במוקדי שירות טלפוני לנשים חרדיות בקריית ספר, אשדוד, רהט ועוד. נכון לשנת 2021 , קרוב ל-8% מעובדי בזק היו מהאוכלוסייה הלא-יהודית. כמו כן בזק והחברות הבנות ערכו מספר שיתופי פעולה משמעותיים להכשרה וגיוס של אוכלוסיות מגוונות. אלו כללו הכשרות למגוון תפקידים במוקדי השירות הטכני של החברה.
 
בשנת 2021 החל לפעול פורום ההתייעלות האנרגטית, בראשות סמנכ"לי חטיבות הטכנולוגיה והתפעול. הפורום מאגד את כל בעלי התפקידים האחראיים על הפחתת הפליטה בחברה: נכסים, תחבורה, הנדסה וחשמל. פעילות הפורום תרמה, בין היתר, בשנת 2021 להפחתת צריכת החשמל בבזק ב-3% ביחס ל 2020 וב-7% ביחס ל 2019. בסוף שנת 2021 עומד בבזק שיעור הרכבים ההיברידיים על 46.5% מהצי הפרטי, החברה מעודדת את העובדים לרכוש רכבים חשמליים והותקנו עבורם עמדות טעינה. במקביל הורחבו הסעות העובדים. פליטת גזי החממה שנובעת מפעילות החברה הופחתה ב-5% לעומת 2020 ולמעלה מ-530 טון של פסולת אלקטרונית ויותר מ-1,600 מצברים במשקל כולל של 1.5 טון הועברו לטיפול ומיחזור. במפעל ״בזק-טק״, שמטרתו לחדש מכשירים אלקטרוניים על מנת לאפשר שימוש חוזר בהם, טופלו למעלה מ-270,000 יחידות, במשקל כולל של 89 טון שחזרו לשימוש במקום להפוך לפסולת אלקטרונית. גם במעבדות פלאפון מטופלים עשרות אלפי מכשירים בשנה,במטרה להשיבם ללקוחות כשהם תקינים וטובים לשימוש. בזק קיבלה על עצמה לאפס את טביעת הרגל הפחמנית שלה (נטו) עד שנת 2050.
למרות הקורונה והעבודה מהבית – השירות השתפר. ביולי 2021 פרסם משרד התקשורת את דוח פניות הציבור השנתי, לפיו חברת פלאפון המשיכה להוביל ולהשתפר והעניקה את השירות הטוב ביותר בענף הסלולר בישראל. פלאפון היא חברת הסלולר היחידה שהציגה שיפור לעומת השנה המקבילה, וזאת למרות פרוץ מגפת הקורונה בשנת 2020 העובדה שערוצי השירות והמכירה של הקבוצה עבדו כ- 80% מהבית. בנוסף, פלאפון הובילה במדד מספר הפניות הנמוך ביותר מבין כל החברות, והציגה קפיצה נוספת בהיותה החברה היחידה שהציגה שיפור משמעותי וקיבלה "טוב מאוד" בהיבט התלונות המוצדקות. זמן המענה לפניות בפלאפון עומד על 02:53 דקות זמן המענה הקצר ביותר מכל חברות הסלולר.
תגובות לכתבה(4):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    סיבים - למי שכדאי להם
    שמואל לוי 11/2022/26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הזמנתי חיבור לסיב אופטי. הגיע טכנאי ולאחר בדיקה אמר לי שאין אפשרות לחבר אותי לסיבים כי התשתית שהכין הקבלן לא מתאימה. הוא הפנה אותי לקבלן שעובד עם בזק שיעביר את הסיבים בצורה פרטית , תמורת תשלום נוסף. מאחר והתנגדתי שלחו אלי שוב טכנאי שבדק שוב והגיע לאותה מסקנה. בקיצור, לכבוד המפוקפק שיהיה לי אינטרנט מהיר של בזק , אני צריך לשלם עוד למעלה מ 2000 שקלים בנוסף לתשלום הרגיל. לבזק יש הרבה כסף לשלם לגידי גוב ולעוד מפורסמים אבל לחבר לקוחות עם בעיה בתשתית אין תקציב. חבל. אני בינתיים בדקתי ומצאתי שיש חברות נוספות שיש להם אינטרנט מהיר
    סגור
  • 1.
    שרות וביצועים גרועים המון ניתוקים אין אם מי לדבר
    מאוכזב בזק 11/2022/22
    הגב לתגובה זו
    2 0
    בטח המון התחברו, בזקבינלאומי ניתקו לקוחות והכריחו לעבור לשרות בזק נראה כמה ישארו...
    סגור
  • העיקר שהם מקדמים נשים
    . 11/2022/25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לתפקידי ניהול כמובן.את העבודה הקשה בשטח ימשיכו לעשות גברים
    סגור
  • מתוסכלים
    עובדים 11/2022/23
    הגב לתגובה זו
    1 0
    בנוסף לעובדי (עבדי) בנק הפועלים שמקבלים משכורות נמוכות ו מגעילות.
    סגור