דיגיטל וטק

אינטל משיקה את המעבדים החדשים ויורדת על המתחרות

המעבדים החדשים של אינטל ללפטופים מבטיחים ביצועים טובים יותר מאי פעם וכמה נתונים מרשימים מאוד על הנייר, שהחברה אף ניסתה להשתמש בהם כדי להביך את המתחרות – אלא שהיא שכחה כמה עובדות מאוד לא נוחות בדרך
יאיר מור | 
אינטל בבשורה לעובדים (צילום unsplash)
ענקית השבבים אינטל הכריזה הערב (שלישי) בלאס-וגאס, לקראת תערוכת CES שתיפתח שם מחרתיים (חמישי), על מעבדים חדשים למחשבים ניידים ונייחים, המהווים חלק מהדור ה-13 של מעבדי Core i שהושק לראשונה באירוע שנערך דווקא כאן, בישראל, לפני ראש השנה בהשתתפות עיתונאים מרחבי העולם.
הנושא המרכזי בהשקה הנוכחית הוא המעבדים למחשבים ניידים – שכן חלק מאלו למחשבים נייחים הושקו כאמור בסתיו וכבר זמינים לרכישה זה זמן מה. כעת, לראשונה, מציעה החברה מעבדים ללפטופים ב-4 תתי-סדרות: סדרה U החסכונית ביותר המיועדת למחשבים דקים, קלים ובעלי חיי סוללה ארוכים; סדרה P ה"סטנדרטית", המאזנת ביצועים טובים עם חיי סוללה סבירים; סדרה H החזקה המיועדת לעבודה תובענית עם חיי סוללה מופחתים; וסדרה HX החזקה ביותר, שמיועדת למעשה למחשבים שולחניים בתצורה נישאת – כלומר מחשבים שנראים כמו לפטופים וניתנים לקיפול, אך הם כבדים, מסורבלים ובעלי חיי סוללה מאוד, מאוד בסיסיים, המיועדים למקרי חירום בלבד.
הדור החדש כולל מעבדים עם 4 עד 24 ליבות – שיא עבור אינטל – ובמהירויות גבוהות למדי. הם תומכים בקישוריות אלחוטית משופרת – יכולת שפותחה כאן בישראל – כמו גם בחיבורים רבים של מסכים, בקרים שונים, אמצעי אחסון חיצוניים וכדומה.
 
עמית נאור, מנהל פרויקט הפיתוח של המעבדים ללפטופים, הצהיר במסר למתחרות המרכזיות בשוק המחשבים, אפל ו-AMD: "לשוק המעבדים ללפטופים יש מלך חדש, שמבדיקות שערכנו מתעלה על ביצועי כל המתחרות". החלק האחרון – בדיקות של אינטל – חשוב מאוד, מפני שהחברה מבצעת את ה"בדיקות" שלה באופן סדרתי תוך קיפוח של המתחרות: כך, למשל, היא משווה את ביצועי המעבד החזק ביותר שלה למחשבים ניידים, עם צריכת חשמל של 175 ואט, למעבד מבית AMD שצורך 20 ואט פחות (155 ואט) ולמעבד M2 של אפל שצורך פחות ממחצית (67 ואט). מדובר בהשוואה מגוחכת ממש, שאינה מהווה אינדיקציה לדבר. ההשוואה ה"הוגנת" היחידה שמבצעת אינטל היא מול המעבדים הקודמים שלה – ושם יש שיפור של עד 11% לביצועי ליבה בודדת ועד 34% לליבות מרובות – שיפור מעליב בהתחשב בעובדה שהנתונים הללו הם בהשוואה לדגם בסיסי יותר של הסדרה הקודמת, בעל 16 ליבות בלבד – כלומר המעבד החדש מוציא מ-50% יותר ליבות "רק" 34% יותר ביצועים באותה צריכת חשמל. זה לא שיפור, אלא ירידה בביצועים הממוצעים לליבה במערך הכולל.
בכל אופן, המעבדים החדשים למחשבים ניידים יהיו זמינים בלפחות 300 דגמים של כל היצרניות המובילות (מלבד אפל, כמובן): Acer, Asus, Dell, HP, Lenovo, MSI, Razer, Samsung ועוד.
במקביל, הציגה אינטל גם את סדרה K למחשבים שולחניים (דסקטופ), עם אותם מספרי ליבות במחירים שיתחילו מ-110 דולר ל-Core i3 ויגיעו עד 550 דולר ל-Core i9 בעל 24 ליבות.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה