דיגיטל וטק

הרשימה השחורה הבאה? בארה"ב דורשים הרשמה לצפייה בפורנו

בארה"ב נכנס לתוקפו חוק שדורש מאתרי תוכן למבוגרים לבצע בדיקת גיל לגולשים לאתרים. השאלה היא מה קורה עם המידע אודות הגולשים שביקשו לצפות בתכנים הללו
יאיר מור |  1
XXX (צילום pexels edit ice)
רוצים לצפות בתכנים למבוגרים בלבד? בלואיזיאנה תצטרכו להוכיח קודם שאתם אכן מבוגרים – ככל הנראה על ידי הצגת תעודת זהות או פרטים מזהים אחרים.
בימים האחרונים נכנס לתוקפו במדינה חוק שהועלה על שולחן הממשל המקומי על ידי חברת בית הנבחרים לורי שְלֶגֶל, שבאזרחות מחזיקה בתואר בייעוץ משפחתי ומתחזקת קליניקה שמטפלת בין היתר בהתמכרות למין, ומספרת שטיפלה פעם בילד בן 8 שפיתח התמכרות כזו בעקבות צפייה בתוכן פורנוגרפי.
"פורנוגרפיה הורסת את ילדינו, והם משיגים גישה בלתי מוגבלת אליה על גבי האינטרנט, ולכן, אם חברות הפורנוגרפיה אינן עומדות לנהוג באחריות – חשבתי שאנחנו נצטרך להטיל אותה עליהן", אמרה שלגל לתחנת טלוויזיה מקומית. החוק שלה דורש מכל אתר שלפחות שליש מהתוכן בו מיועד למבוגרים בלבד לחסום את הכניסה עד לביצוע אימות גיל. האמצעי לעשות זאת נתון לשיקולן של החברות, אך לפי התקשורת המקומית, נראה שהדרך הצפויה לשמש כסטנדרט היא אפליקציית תשלום המסים המקומית LA Wallet.
 
שרה קלי, מנהלת פרויקטים בחברת Envoc, שיצרה את האפליקציה, מסרה לערוץ כי "(האפליקציה) אינה מזהה את תאריך הלידה שלכם, היא אינה מזהה מי אתם, איפה אתם גרים, מאיזה חלק מהמדינה אתם, או כל מידע ממכשירכם או מתעודת הזהות הממשית שלכם. היא רק מחזירה את הגיל הזה כדי להגיד שכן, האדם הזה מבוגר מספיק להיכנס".
הערוץ הדגיש גם כי החוק מחייב מצד אחד מסירת מידע, אך אינו מרשה לחברות לשמור אותו לאחר סיום תהליך האימות. הבעיה היא שברגע שהמידע נמצא בידיהן, אף אחד לא יכול לוודא שהן אכן מוחקות אותו.
הורים שילדיהם הקטינים צפו בתכנים פורנוגרפיים בעקבות אי ביצוע וידוא גיל באתרים יוכלו לתבוע את האתרים.
בוושינגטון נמצאת כעת על שולחן הממשל הפדרלי הצעה דומה שהועלתה על ידי הסנאטור הרפובליקני מייק לי מיוטה.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    מההה !! .וכל זה קורה כש...
    אא 01/2023/07
    הגב לתגובה זו
    1 1
    וכל זה קורה דווקא אצל הדמוקרטים ? אני בשוק
    סגור