דיגיטל וטק

עוקץ הסקרים הגדול בישראל נחשף: כך תזהו שמדובר בהונאה

מדי יום נשלחים אלינו סקרים בבקשה שנענה עליהם ובכך נוכל לזכות בהטבה כל שהיא. אך איך בדיוק אנחנו יכולים לגלות אם אכן מדובר בהונאה על חשבונכם?  בחברת אבטחת המידע ESET מסבירים את הדרכים הטובות ביותר להימנע מעוקץ
מערכת ice | 
שיטת עוקץ חדשה (צילום freepik, pexels)
סקרים וחידונים מקוונים נמצאים בכל רחבי האינטרנט. קל מאוד להקים אותם, עלות ההקמה שלהם נמוכה, לנשאלים קל לענות עליהם ולחוקרים קל לנתח את התוצאות שלהם. אין פלא שהם עדיין אחד מהכלים הפופולריים ביותר שמשווקים משתמשים בהם כדי להגיע לקהלי היעד שלהם ולחקור אותם.
רבים מהם הם אכן לגיטימיים ואפילו מציעים תשלום או שי אחר בתמורה למענה עליהם. כל שקל עוזר, במיוחד בימים האלה של משבר עלות המחיה. אולי גם יש לכם סיבה אחרת (והיא סיבה טובה) להשתתף בהם – בהנחה שגם אתם מבינים את הערך של המידע שאתם מוסרים על עצמכם ועל המשפחה שלכם.
 
אך מכיוון שגם לפושעי סייבר קל ופשוט לחקות סקרים לגיטימיים ולהשתמש בהם לצרכיהם, תוך מסירת ״פרסים״ תמורת תשובות למספר שאלות שנראות תמימות, כיצד תוכלו להבדיל בין סקר לגיטימי ובין סקר מזויף?
לא משנה אם הרמאים מנסים לגנוב את הסיסמאות שלכם, את פרטי כרטיס האשראי, המידע שלכם או  להתקין נוזקות במחשב או במכשיר אחר, כדאי להבין מהם הסיכונים וכיצד אפשר לזהות מה אמיתי ומה לא.
סימנים לסקרים מזויפים: בחברת אבטחת המידע ESET מסבירים כי הקמפיינים הזדוניים הללו הם מקור הכנסה הולך וגדל לפושעי סייבר. מחקר אחד גילה לאחרונה שרשת אחת של פושעים הביאה לרווח של 80 מיליון דולר בחודש מקורבנות מכל רחבי העולם – באמצעות שימוש בסקרים וחלוקת פרסים בשם יותר מ-120 מותגים מוכרים, שנועדו לפתות את הקורבנות שלהם.
אלו חלק מהדגלים האדומים שכדאי להיזהר מהם לפי ESET: ההונאה מתחילה בדרך כלל בהודעת מייל או אסמס ואפילו וואטספ שהגיעו ללא תיאום מראש, וסביר להניח שנשלחו כדואר זבל למספר עצום של קורבנות אחרים. כמובן שזו הודעת פישינג שנועדה לפתות את הנמען ולגרום לו ליפול בפח באמצעות לחיצה על הקישור.
לרב ההודעות הללו יכללו מותג ידוע שיוצר תחושת לגיטימיות ומעודד את הקורבן להשתתף. בספטמבר 2021, סקר מזויף התחזה לרשתות רמי לוי ושופרסל, והבטיח לנמענים סיכוי לזכות ב-״2000 שקל מתנה״ אם יענו על סקר קצר. בנוסף, התרמית עשויה לכלול גם אופי שיטתי – כשבדרך כלל "לרגל חגיגות יום ההולדת ה-50 ישנה פעילות ענקית נושאת פרסים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה