דיגיטל וטק

בהשקעה של 10 מיליון שקל: מרכז חדשנות ואגרוטק באופקים

קבוצת שרונה פרטנרס בשיתוף עיריית אופקים מקימה מרכז חדשנות שיכלול מתחמי עבודה משותפים לחברות הייטק, לצד 5 דונמים של שטחים חקלאיים לניסויים
מערכת ice | 
מרכז חדשנות חדש באופקים (צילום ליאור איפרגן)
מרכז חדשנות חדש בהשקעה של כ-10 מיליון שקלים יוצא לדרך באופקים, לאחר מכרז שבו זכתה קבוצת שרונה פרטנרס בשיתוף העירייה ותנועת אור. המרכז מתפרש על פני שטח של כ-2,400 מ"ר וכולל מתחמי עבודה משותפים לחברות הייטק, לצד 5 דונמים של שטחים חקלאיים לניסויים.
מתחם המשרדים המשותפים הראשון שמוקם במערב הנגב לא יורד מרמתו מאלו שהתרגלנו לראות בתל אביב. בשלב הראשוני נבנו 800 מ"ר של משרדים, ובסוף התהליך צפויים להיבנות בסה"כ 2,400 מ"ר של משרדים משותפים. לראשונה מציעים במרכז מודל חדש של השכרת משרד לצד שטחי ניסוי חקלאיים, בהם ניתן יהיה להקים חממות, גידולים, נטיעות ושדות, והכל - בצמוד למשרדים.
 
עיריית אופקים השקיעה בפיתוח המרכז כ-5 מיליון שקלים וסכום זהה תשקיע שרונה פרטנרס בתפעול המקום. מחירה ההתחלתי של עמדה במשרד הוא 850 ש"ח + מע"מ. כרטיס הכניסה למתחם נמוך מהמקובל בשוק ואף נמוך בכ-500 שקלים מהמקובל במתחמים דומים בבאר שבע הסמוכה. זאת במטרה להנגיש תשתיות ברמה הגבוהה ביותר לסטארט-אפים בתחילת דרכם וליזמים צעירים.
במרכז החדש תופעל גם תוכנית האצה שתוביל שרונה פרטנרס. הקבוצה מפעילה כבר 4 שנים בהצלחה תוכניות האצה שונות, ובפורטפוליו של הקבוצה ישנם כבר 8 יוניקורנים ישראליים ועוד כתשעים חברות נוספות. לשרונה פרטנרס משרדים בישראל, ניו יורק, מיאמי, סן פרנסיסקו ופריז. במתחם פועל כבר בימים אלו מרכז הכשרה למקצועות ההייטק, הכוללים קורסים בתכנות, סייבר, עיצוב ועוד, מתוך מטרה להנגיש לתושבי הדרום אפשרויות כניסה לתחום הנחשק של ההייטק.
החברה הראשונה שכבר חתמה על חוזה ותקים משרד במתחם היא קבוצת הקניין הרוחני The Luzzatto Group, במטרה לסייע ולקדם את כלל הסטארטאפים היושבים במתחם, תוך יצירת מקור ידע לתחומי הקניין הרוחני וחיבור למשקיעים, וכן קיום הרצאות וליווי מקצועי.
"הפוטנציאל העסקי מחוץ לתל אביב הוא עצום ואנחנו מאמינים שאזור הדרום יחווה תנופה עסקית משמעותית בשנים הקרובות, אומר איתן פרדו-רוקאס, מנהל פיתוח עסקי בשרונה פרטנרס. "החברה מביאה את ניו-יורק ותל אביב ללב אופקים. זה משהו שלא ראינו כמוהו. פתיחת מרכז החדשנות תשפיע על כל הצמיחה של העיר. אנחנו מחברים את התעסוקה ואת התרבות למרכז, מקיימים אירועים ומייצרים פעילות. נקים אקסלרטור במתחם ונאפשר ליזמים חדשים להיכנס לאקו-סיסטם שאנחנו בונים".
שר החקלאות אבי דיכטר: "במשך 20 שנה כמות התוצרת החקלאית בישראל לא השתנתה. המתכון שלנו להגדלת התוצרת הוא שילוב צעירים, חדשנות וחקלאות. בישראל אנחנו מתמודדים עם סוגיות אזוריות בנושא המזון, גם בנושא רצועת עזה וגם בנושא האוכלוסייה הישראלית. למול החלופות להשקעות באזורים אסטרטגים אחרים בישראל, העובדה שאופקים נבחרה להפוך למעצמת אגרו-טק היא אבן דרך חשובה בפיתוח הפריפריה בישראל".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה