דיגיטל וטק

הצייצנים נגד מאסק: הקמפיין החדש נגד הווי הכחול

כמה מהצייצנים המובילים בפלטפורמה החליטו לנקוט בפעולה נגד חשבונות עם וי כחול ולחסום אותם כחלק מקמפיין שהם מובילים תחת ההאשטאג BlockTheBlue
מערכת ice | 
טוויטר (צילום shutterstock)
כמה מהצייצנים המובילים בטוויטר החליטו לנקוט בפעולה נגד חשבונות עם וי כחול ולחסום אותם כחלק מקמפיין שהם מובילים תחת ההאשטאג BlockTheBlue.
 
בעבר, סימן הווי הכחול "חשבונות מאומתים", לרוב היה שייך לארגונים או לאנשים שזהותם אומתה על ידי הרשת החברתית באופן מלא. ואולם, ביום חמישי האחרון נכנסה לפועל תוכנית המנויים החדשה של הבעלים אלון מאסק, לפיה וי כחול יינתן אך ורק למינויים משלמים וטוויטר אכן הסירה את הווי הכחול מחשבונותיהם של גופי תקשורת, גופים מסחריים, סלבס ועוד.
 
כתוצאה מכך, התארגנה שם תגובת הנגד החריפה, במסגרתה החל מיום שישי האחרון, עוד ועוד משתמשים מעלים לטוויטר סרטונים שבהם הם מוחקים עשרות חשבונות עם וי כחול ומסבירים כיצד ניתן לאתר ולמחוק חשבונות כאלה באופן אפקטיבי.
כבר ביום שישי האחרון, זמן קצר לאחר שההאשטאג החל לתגלגל, טוויטר חסמה את החשבון שלו, כשבינתיים תומכיו של מאסק קראו למשתמשי טוויטר לשלם את שמונת הדולרים החודשיים ולהפסיק את המחאה. מטרתו של מאסק בשינוי הנוגע לווי הכחול הייתה, לדבריו, לייצר דמוקרטיזציה של הסימן, שהפך עם הזמן להיות מעין סמל סטטוס.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה