דיגיטל וטק

בשורה נפלאה להייטק הישראלי: רשות החדשנות בהסכם עם המדינה הזו

סוכנות ההשקעות והפיתוח של לטביה ורשות החדשנות בישראל חתמו על הסכם שיתוף הפעולה לטיפוח פרויקטים משותפים של חדשנות ופיתוח טכנולוגי בין המדינות
מערכת ice | 
ישראל ולטביה חותמות הסכם (צילום ניב קנטור)
סוכנות ההשקעות והפיתוח של לטביה ורשות החדשנות בישראל חתמו אתמול (רביעי) במלון הילטון בתל אביב במעמד קספרס רוזקלנס, מנכ"ל ההשקעות וסוכנות הפיתוח של לטביה וד"ר עמי אפלבאום, יושב ראש רשות החדשנות של ישראל, על הסכם שיתוף הפעולה לטיפוח פרויקטים משותפים של חדשנות ופיתוח טכנולוגי בין המדינות.
הסכם זה יאפשר ליזמים, חוקרים וארגונים משתי המדינות להתחבר ולעבוד יחד על אותם אתגרים, בנושאי  אקלים, אנרגיה ירוקה, בריאות וביוטכנולוגיה. לטביה וישראל יכריזו על הזדמנויות משותפות להצעות פרויקטים במימון משותף.
 
ההסכם החדש יפתח את ההזדמנויות החדשות הן עבור שחקני מערכות אקולוגיות לטביות והן ישראליות לבנות  קונצרנים ולהשתתף בתוכניות מיוחדות של קרנות האיחוד האירופי, כמו Eureka או Horizon שבהן שותפויות תואמות הן תנאי מוקדם להגשת מועמדות מוצלחת וגישה לתקציבים משמעותיים.

קספרס רוזקלנס, מנכ"ל ההשקעות וסוכנות הפיתוח של לטביה: "ל-Startup Nationישראל, אינסוף פתרונות חדשניים להציע לשותפים בינלאומיים ולפתח טכנולוגיות חדשות בתוך קונצרנים בינלאומי. לטביה הנה מדינה עם תעשיות מסורתיות חזקות כמו טכנולוגיות הנוגעות למידע ותקשורת, אלקטרוניקה, עיבוד מתכת ועץ וייצור מזון. עם זאת, ההישגים ב-DeepTech, BioTech ו-GreenTech של מדענים לטבים ראויים לתשומת לב רבה יותר".
עוד הוסיף רוזקלנס: "המטרה שלנו היא לבנות סינרגיה כזו בין לטביה וישראל שבה 1+1 יהיה שווה ליותר מ-2. לטביה מסוגלת לספק את הגישה לשוק האירופי, תשתית מצוינת למחקר ופיתוח וגישה למימון עבור הסטארט-אפים הישראליים ומדענים. אני בטוח שחידושים לטביים יכולים להיות מעניינים עבור סביבת הטכנולוגיה הישראלית. סטרטאפים לטביים מחפשים חשיפה בינלאומית וכניסה לשווקים גלובליים חדשים שבהם ישראל היא בהחלט שער של הכלכלה העולמית".
ד"ר עמי אפלבאום, יו"ר רשות החדשנות של ישראל אמר: "יום זה מסמל ציון דרך משמעותי כאשר אנחנו חוגגים את חתימת ההסכם השיתופי בין ישראל ולטביה. על ידי הצטרפות כוחותינו, ישראל ולטביה יכולות להשתמש בכוחות המיוחדים שלהן וליצור ברית חזקה שמשלבת חדשנות עם כוחות תעשייתיים מסורתיים. שיתוף הפעולה הזה פותח אפשרויות מרגשות לחילופי מידע, שיתוף טכנולוגיות ולשילוב חדשנות עם מתודות תעשייתיות מוכרות. ביחד, נקדם צמיחה כלכלית, ניצור מקומות עבודה ונקדם את המדינות שלנו לעתיד טוב יותר".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה