דיגיטל וטק

השיר החדש של הביטלס: פול מקרטני שיקר למעריצים?

פול מקרטני הבהיר כיצד נעשה שימוש בבינה מלאכותית ליצירת שיר חדש של הביטלס, ואמר כי "שום דבר לא נוצר באופן מלאכותי או סינתטי"
מערכת ice | 
הביטלס (צילום ויקיפדיה)
פול מקרטני הבהיר כיצד נעשה שימוש בבינה מלאכותית ליצירת שיר חדש של הביטלס, ואמר כי "שום דבר לא נוצר באופן מלאכותי או סינתטי".
בשבוע שעבר הודיע מקרטני כי השתמש בטכנולוגיית בינה מלאכותית על שיר גנוז של הביטלס משנות ה-70, ואמר כי נעשה שימוש בבינה מלאכותית כדי "לחלץ" את קולו של ג'ון לנון מהקלטת קסטה של השיר.
 
"הצלחנו לקחת את קולו של ג'ון ולקבל אותו טהור באמצעות הבינה המלאכותית הזו", אמר. "אז נוכל מיקסינג לשיר כפי שעושים בדרך כלל. זה נותן לך איזשהו חופש פעולה".
מקרטני הרחיב מאז על התהליך בפוסט במדיה החברתית, על רקע החששות לגבי האופן שבה בינה מלאכותית תשפיע על פרנסתם של אמנים בעתיד.
"ראינו קצת בלבול והשערות לגבי זה", כתב המוזיקאי. "נראה שיש הרבה ניחושים ואי הבנה."
"אי אפשר להגיד יותר מדי בשלב הזה אבל שיהיה ברור, שום דבר לא נוצר באופן מלאכותי או סינתטי. הכל אמיתי וכולנו מנגנים בשיר. ניקינו כמה הקלטות קיימות - תהליך שנמשך שנים. אנו מקווים שתאהבו את זה כמונו", כתב. מקרטני לא חשף את השם או את המילים של השיר, שייצא בהמשך השנה.
עם זאת, מקובל לחשוב שמדובר בשיר של לנון משנת 1978 בשם "Now and Then". השיר נכלל בקסטה שלנון הקליט זמן קצר לפני מותו ב-1980.
אלמנתו של לנון, יוקו אונו, נתנה את הקסטה לשלושת הביטלס ששרדו בשנות ה-90 כשהם עבדו על פרויקט האנתולוגיה שלהם - רטרוספקטיבה של הקריירה שלהם הכוללת שלושה אלבומים, סרט תיעודי וספר.
שני שירים מהקלטה, "Free as a Bird" ו-"Real Love", שוחררו רשמית כחלק מאנתולוגיה, שהוקלטו על ידי הביטלס באמצעות הקלטת הקול המקורית של לנון. אבל "Now and Then" נחשב אז לא מתאים להפצה.
בראיון למגזין Q ב-1997, חשף מקרטני שהשיר נגנז בגלל שג'ורג' הריסון המנוח כינה אותו "זבל מז***".
"לא היה לו כותרת טובה במיוחד, הוא הצריך קצת עיבוד מחדש, אבל היה לו פסוק יפהפה וג'ון שר אותו", אמר. "[אבל] ג'ורג' לא אהב את זה. בהיות הביטלס דמוקרטיה, לא עשינו את זה".
הרעיון להשתמש בבינה מלאכותית כדי לשחזר את הקול של לנון הגיע בזמן צילומי "Get Back", סרט דוקומנטרי בחלקים של הבמאי פיטר ג'קסון על הביטלס, שהשתמשו בטכנולוגיית AI דומה כדי לנקות את האודיו מצילומי הארכיון שהשתמשו בהן בסרט.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה