דיגיטל וטק

פייסבוק בדרך לגל פיטורים? המסר המאיים של צוקרברג לעובדים

פייסבוק עושה צעד דומה לאמזון ותחייב את עובדי המשרדים להגיע לפחות שלוש פעמים בשבוע. "המנהלים יבדקו את המידע על בסיס חודשי ויעקבו אחר אלה שלא יעמדו בדרישה", נכתב במייל של תאגיד הטכנולוגיה הענק, שרוצה להמשיך את התוצאות הטובות של 2023
מערכת ice |  2
מארק צוקרברג (צילום flickr/ Anthony Quintano)
מטא של מארק צוקרברג העבירה אזהרה חדשה לעובדים ביום חמישי על נוכחותם במשרד, בה נכתב שעובדים שאינם עומדים בדרישה של שלושה ימים בשבוע מהמשרד, מסתכנים בפיטורים.
האימייל של לורי גולר, מי שמכונה "head of people" של מטא, הזכיר לעובדים כי "החל מה-5 בספטמבר, אנשים שיוקצו למשרד יצטרכו לבלות בו לפחות 3 ימים בשבוע כדי לטפח מערכות יחסים בריאות ושיתוף פעולה הדוק".
"המנהלים יבדקו את המידע על בסיס חודשי ויעקבו אחר אלה שלא יעמדו בדרישה, בכפוף לחוק המקומי ולדרישות ועד העובדים", אמרה גולר במכתב שנחשף בביזנס אינסיידר. "כמו עם מדיניות אחרת של החברה, הפרות חוזרות ונשנות עלולות לגרום להליכים משמעתיים, עד וכולל ירידה בדירוג Performance@ ובסופו של דבר, סיום העסקה אם לא יטופלו", הוסיף התזכיר.
 
מטא נמצאת בעיצומה של "שנת התייעלות", בה המייסד והמנכ"ל מארק צוקרברג הביע רצון לקצץ בעלויות ולייעל את פעילות החברה. צעדי ההתייעלות כללו בסך הכל פיטורים של כ-21,000 איש.
הוראת הנוכחות חלה רק על חלק מהעובדים, המשובצים למשרד ספציפי. לעומת זאת, מטא הורתה ל"עובדים מרוחקים לא לבקר במשרד יותר מ-4 ימים כל חודשיים" ללא "סיבה עסקית ברורה".
לאחר שנת 2022 עגומה, מניות מטא זינקו ביותר מ-120% מאז ינואר - מחוזקת בשיפור התוצאות הכספיות והתלהבות המשקיעים מהתוכנית להקשחת התקציב. ביוני, מטא הורתה לרוב העובדים כי הם צפויים לעבוד מהמשרד לפחות שלושה ימים בשבוע. באותה עת אישרה החברה כי עובדים מהבית לא יושפעו.
הבעלים של פייסבוק, אינסטגרם ות'רדס היא לא חברת הביג טק היחידה שאוכפת תוכנית חזרה למשרד. בשבוע שעבר, אמזון עוררה זעם בקרב עובדים לאחר שהחברה שלחה אימייל אזהרה שחלק מהעובדים "לא עומדים כרגע" ב"ציפייה שלהם לעבוד במשרד שהוקצה להם לפחות שלושה ימים בשבוע.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    קשקוש..הפיבוט למטאוורס יצר חור בכיס, לא העבודה מהבית (ל"ת)
    התוהה 08/2023/20
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    פיסבוק תוכנת ריגול
    התוקע בשופר 08/2023/20
    הגב לתגובה זו
    1 0
    מתי נגאל מהצוקי הפרצוף תחת הזה עם תוכנות הריגול שהוא מחדיר לאנשים לטלפון ..יום יגיע ותבינו מה עושה התוכנה הזאת לפרטיות שלכם .... פיסבוק תוכנת הריגול הכי מסוכנת שיש
    סגור