דיגיטל וטק

כך תגנו על הילדים שלכם ברשת: המדריך המלא

המרחב הווירטואלי טומן סכנות מרובות עבור צעירים ומתבגרים, בשגרה ובתקופת המלחמה בפרט. הסיכון הממשי להונאה, עקיצה או אפילו לטרור דיגיטלי ממשי - מחייב צעדי התגוננות מצד ההורים. אז איך נזהרים מזרים? האם ניתן למנוע שימוש בתוכנות זדוניות? ומה זה אימות דו-שלבי?
מערכת ice | 
בטיחות הילדים ברשת (צילום freepik, פלאש 90/ עומר פיכמן)
העידן הדיגיטלי מזמן לילדים הזדמנויות רבות, אך גם טומן בחובו סיכונים ואיומים. בין אם מדובר בבריונות ברשת, חשיפה לתכנים בלתי הולמים או מפגשים מסוכנים עם זרים, הורים רבים מודאגים מהסכנות האורבות לילדיהם באינטרנט. תקופת המלחמה בה אנו נמצאים מנגישה לילדים זמן מסך רב ובימים אלו מחייבים ערנות מוגברת וצעדי הגנה יעילים יותר על מנת להבטיח את שלומם הרגשי והפיזי.
ביקשנו מעמיתנו בחברת אבטחת המידע ESET, להציע דרכי פעולה מעשיות להורים לשמירה על בטיחות ילדיהם ברשת ומחוצה לה, בפרט בתקופה זו. 

זהירות מזרים
ממש כמו בחיים האמיתיים, גם בעולם המקוון חשוב להדריך את הילדים כיצד להתייחס לזרים ברשת. חשוב להעביר להם כי גם באינטרנט, מדברים רק עם אנשים שמכירים בחיים האמיתיים ובטח שלא נפגשים עם מי שלא מכירים ללא אישור הורים.
  • גם אם הילדים מכירים את מי שהם מדברים איתו, חשוב להסביר להם כי אנשים הם לא תמיד מי שהם אומרים שהם.
  • לא להעביר תמונות או סרטונים לאנשים שאינם מכירים.
  • לא לפתוח הודעות או פרסומות ממי שלא מכירים – אלו עלולים להיות וירוסים או תוכנות ריגול אשר מנסות לגשת למידע שלהם.
  • לא כדאי להקליק על קישורים שאינם מוכרים.
  • חשבון פרטי: ברשתות חברתיות שמאפשרות זאת (למשל טיקטוק ואינסטגרם) הקפידו כי לילדכם יהיו חשבונות פרטיים אשר מאפשרים גישה וצפיה רק לחברים מאושרים.
 
פרופילים מזויפים
למדו את ילדיכם על קיומם של פרופילים מזויפים ועזרו להם עם כללי אצבע לזיהוי שלהם כמו למשל בחינת תמונת הפרופיל שאינה מקצועית מדי, רשימת החברים שכוללת יותר מאדם אחד או שניים, פעילות הפרופיל בעבר והתוכן שהוא מעלה כמו למשל שיתוף בעיקר של פרסומות או תמונות שחוזרות על עצמן. הרחבה ניתן למצוא כאן >>
תוכנות זדוניות
צעדים פשוטים יוכלו לסייע לכל משפחה כדי להגן על עצמה מתוכנות שעלולות לגרם נזק. לדוגמה, בעת הורדת תוכניות חדשות לצפייה, ההורים צריכים ללמד את ילדיהם להשתמש באתרים הרשמיים של התכנים במקום באתרי צד שלישי. חשוב גם ללמד את הילדים לעצור ולחשוב לפני לחיצה על קישורים שחלקם עלולים להיות מטעים, במיוחד במשחקים מכוונים אשר יכולים גם להוביל לבזבוז כספים מכרטיס האשראי המשפחתי על ידי רכישות של פריטים שונים במשחק.
השתמשו בתוכנת הגנה אמינה ועדכנית בכל המכשירים של הילדים כמו טלפונים חכמים, מחשבים וטאבלטים. תוכנות אבטחה מובילות מספקות מגוון רחב של הגנות כנגד איומי סייבר, וירוסים ותוכנות זדוניות. בנוסף הן מאפשרות להורים להגדיר הגבלות על אתרים ויישומים, לנטר ולסנן תכנים ופעילויות מקוונות ואף לשלוט מרחוק במכשירי הילדים. עם תוכנה מתאימה, הורים יכולים לנוח לבטח כי ילדיהם גולשים ומשתמשים בטכנולוגיה בצורה בטוחה ומוגנת יותר
 

סיסמאות
הסבירו לילדים על השימוש בסיסמאות חזקות עבור כל שירות בהם משתמשים. הסיבה שעומדת מאחורי זה, היא שאם תוקף מצליח לגלות סיסמה מסוימת, הוא ינסה להשתמש בה על מנת להשיג גישה נוספת לשירותים נוספים בהם משתמשים.
שימוש באימות דו-שלבי
הסבירו, והקפידו גם בעצמכם, על שימוש באימות דו שלבי בכל כדי שמאפשר זאת. המשמעות של אימות דו-שלבי היא שיש עוד משהו שמגן עליכם, חוץ מהסיסמה עצמה. האופן בו אימות דו-שלבי עובד הוא באמצעות שימוש בשני רכיבים כדי להתחבר למערכת: האחד הוא משהו שהמשתמש יודע, כמו סיסמה או מספר זיהוי אישי, והשני הוא משהו שהמשתמש מחזיק, כמו טלפון נייד, התקן פיזי או טביעת אצבע.
בקרת הורים
הגבילו גישה לאתרים ויישומים בהתאם לגיל של הילד. הורים רבים מודאגים, ובצדק, מהתכנים שילדיהם נחשפים אליהם באינטרנט. לכן, הגבלת גישה לאתרים ואפליקציות מסוימות בהתאם לגיל ולבשלות של הילד היא אמצעי חשוב על מנת להגן עליו. קיימות תוכנות סינון תוכן מובילות שמאפשרות לחסום קטגוריות של אתרים, כמו פורנוגרפיה, אלימות, הימורים ועוד.
כמו כן, ניתן להגדיר הגבלות ספציפיות על אתרים או אפליקציות מסוימים. האפליקציה של ESET לבקרת הורים ESET PARENTAL CONTROL תסייע לעשות זאת, היא בחינם וכוללת פיצ'רים נוספים בתשלום. מומלץ לעדכן את ההגדרות עם התבגרות הילד וחשיפתו ליותר חופש ואחריות בהתאם לגילו ולמוכנותו.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה