דיגיטל וטק

האינטרנט בעזה יחזור? אילון מאסק שוחח עם ראש השב"כ

במהלך שיחתו של המיליארדר האמריקני עם בכיר מערכת הביטחון, הדגיש כי כוונתו לחבר את הרצועה לרשת סטארלינק לצרכים הומינטריים בלבד. רונן בר מצדו עמד על כך שישראל לא תאפשר "שום ניצול" של קו התקשורת לגורמי טרור. לדברי מנכ"ל טסלה, יתבצע פיקוח משותף מול ארה"ב על השימוש בתשתית
מערכת ice | 
אילון מאסק (צילום unsplash, shutterstock)
לאחר שהמיליארד והיזם האמריקני אילון מאסק הכריז על כוונתו לחבר את תושבי עזה וארגוני הסיוע ההומניטריים הפועלים ברצועה לתשתית סטארלינק, וספק ביקורת חריפה על כך מבכירי ממשלת ישראל, לרבות ההחלטה של משרד התקשורת לסיים את ההתקשרות עם החברה - אמש (ראשון) פורסמה התפתחות מפתיעה בפרשה. 
במהדורה המרכזית של חדשות 12, חשף הכתב המדיני ירון אברהם כי מנכ"ל טסלה ובעלי הרשת החברתית X (טוויטר לשעבר) קיים שיחה עם ראש השב"כ הישראלי רונן בר. גורמים המעורים בפרטים מציינים כי במהלך השיחה מאסק, שנועד לאחרונה עם רה"מ בנימין נתניהו, הבטיח כי לא יחבר את את עזה לאינטרנט לוויני, אלא לצרכים הומניטריים של ארגוני סיוע. 
 
מאסק טען כי בכוונתו לבצע "את כל הבדיקות הביטחוניות" גם עם הממשל האמריקני וגם עם ממשלת ישראל, לפני שיפעיל "ולו מסוף אחד" של רשת הלוויינים סטארלינק. ראש השב"כ הבהיר מצדו כי ישראל לא תאפשר "שום ניצול" של קו התקשורת הזה לגורמי טרור ברצועה. עם זאת, החלטתו של מאסק בסוגיה עומדת בעינה והוא נחוש לספק את התשתית עבור הרצועה.
דווח כי מאסק נמצא בקשר עם גורם בכיר בלשכת רה"מ נתניהו, זאת, על רקע הציוץ החריג שעורר חמת זעם בישראל. בשיחות סגורות מאסק הבהיר אמנם שהוא "לא ממהר להפעיל תקשורת לוויינית בעזה", ושכך או כך, הדבר יתבצע בפיקוח אמריקני ושל מערכת הביטחון הישראלית. את תיאום השיחה בין השניים ביצע גורם מדיני בלשכת רה"מ שהיה ממארגני המפגש בין המיליארד לבין נתניהו.
 
מאסק הציע לאו"ם ולארגוני הסיוע המוכרים ברצועת עזה להתחבר לאינטרנט באמצעות שירות סטארלינק, לאחר שהאינטרנט ברצועה קרס במהלך הפעילות הקרקעית של צה"ל. "סטארלינק תספק קישוריות לארגוני סיוע מוכרים על ידי העולם בעזה", כתב מאסק בתגובה לפרסום של חברת הקונגרס הדמוקרטית אלכסנדריה אוקסיו קורטז, שהביעה את מחאתה על ניתוק רצועת עזה מרשת האינטרנט. 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה