דיגיטל וטק

טלטלה ב-OpenAI: מה גרם להדחת המנכ"ל סן אלטמן?

מייסד חברת OpenAI סם אלטמן, יסיים את תפקידו בחברה לאחר שהבדיקה מצאה כי במסגרת התנהלותו בחברה הוא לא היה "כן בצורה עקבית" בכל הנוגע לקשריו עם דירקטוריון החברה. נכון לעכשיו, סמנכ"לית הטכנולוגיות של החברה מירה מוראטי, תמלא את תפקידו באופן זמני
מערכת ice | 
סם אלטמן, מנכ"ל OpenAI (צילום shutterstock, יוטיוב/ CBS)
מהלך מפתיע ב-OpenAI, דירקטוריון החברה הודיעה אתמול (שישי) על כך שמנכ"ל החברה ומי שהיה הפנים הציבוריות שלה סם אלטמן, הודח מתפקידו. המהלך יצא לפועל בעקבות בדיקה שמצאה שאלטמן לא היה "כן באופן עקבי" במגעיו עם הדירקטוריון.
אלטמן, היה ממייסדי החברה שקמה בשנת 2015 ובין מייסדיה נמצא גם איש העסקים אילון מאסק. OpenAI, הוקמה במקור כארגון ללא מטרות רווח על מנת לפתח בינה מלאכותית כללית כזאת שמשתווה ברמתה לאינטליגנציה האנושית.
 
בשנת 2019 הקימה OpenAI, חברה-בת במודל של רווח מוגבל, מהלך שאיפשר לה לגייס הון ממשקיעים, שהבולטת בהם היא מיקרוסופט. OpenAI, נחשבת לאחת החברות המתקדמות ביותר בתחום הבינה המלאכותית והיא עומדת מאחורי פיתוחים כמו מודל השפה GPT-4, הצ'אטבוט הפופולרי ChatGPT ומחולל התמונות DALL-E3.
אלטמן, אשר נחשב לפנים הציבוריות של החברה הוביל רק בשבוע שעבר את כנס המפתחים הראשון של החברה שזכה לשם OpenAI DevDay. בכנס, הציגה הבחרה פיתוחים חדשים ובין היתר גם פלטפורמה לפיתוח צ'אטבוטים מותאמים אישית שייקראו GPTs. 
בפוסט שפרסם ב-X, כתב אלטמן: "נהניתי מהתקופה שלי ב-OpenAI. היא הייתה טרנספורמטיבית עבורי, ואני מקווה שגם קצת לעולם. יותר מכל אהבתי לעבוד עם אנשים כל כך מוכשרים. יהיה לי עוד מה להגיד על מה שבהמשך מאוחר יותר".
 
עיתונאי הטכנולוגיה קארה סווישר ואלכס הית' דיווחו כי לסוצקבר, מייסד-שותף והמדען הראשי של החברה, היה חלק מרכזי בהדחה של אלטמן. לפי דיווח של בלומברג, לפני חודש צומצמו הסמכויות של סוצקבר, והוא ערער על כך לדירקטוריון.
לפי דיווח בוול סטריט ג'ורנל, אחת הסיבות למתיחות בין אלטמן לבין חלק מחברי הדירקטוריון הייתה סוגיית הבטיחות והשאלה אם OpenAI שוקלת ברצינות את ההשלכות הבטיחותיות של המוצרים שהיא משיקה.
נשיא החברה ברוקמן, שכאמור התייצב לצדו של אלטמן, כתב ב-X כי השניים "מזועזעים ועצובים ממה שהדירקטוריון עשה היום" והודה כי הם "עדיין מנסים להבין מה בדיוק קרה". לפי ברוקמן, סוצקבר הודיע לאלטמן על פיטוריו ביום שישי בצהריים (שעון סן פרנסיסקו) ולאחר מכן בישר על כך לברוקמן עצמו.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה