דיגיטל וטק

בעזרת אייפד: פיתוח ישראלי מהפכני נותן תקווה לפצועי צה"ל

אפליקציה ייעודית שפותחה בשיתוף "הייטק למען החברה" נכנסה לשימוש בבתי החולים. המטרה: נפגעי המלחמה יוכלו לתקשר עם בני משפחותיהם באמצעות טכנולוגיה המסייעת לתקשורת תומכת. יונית הגואל קרניאלי, מנהלת המרכז הארצי: "פיתוח פורץ דרך, קריטי שיהיה חלק מכל טיפול וסיוע תקשורתי רלוונטי"
מערכת ice | 
פיתוח ישראלי מהפכני נותן תקווה לפצועי צה"ל (צילום freepik, פלאש 90/ נעם ריבקין פנטון)
המלחמה בעזה הביאה איתה גם לא מעט פצועים שמתמודדים בבתי החולים עם חוסר יכולת לתקשר עם סביבתם. בחלק מהמקרים, מדובר בחיילים פצועים שסובלים מפציעות קשות, המונעות מהם את היכולת לדבר. 
אפליקציה ייעודית שפותחה במרכז הארצי לתקשורת תומכת של עמותת עזר מציון בשיתוף עם "הילמ"ה - הייטק למען החברה", נכנסה בימים אלו לשימוש בבתי החולים ומסייעת לפצועים לתקשר עם בני משפחתם באמצעות אייפדים ייעודיים שעליהם מותקנות מערכות המסייעות לתקשורת תומכת. 
 
חייל צה"ל שנפגע מטיל נ"ט וסובל מפגיעות חודרות קשות, עבר ניתוח לסת ולא יוכל לתקשר במשך החודש הקרוב , תקשר בפעם הראשונה במחלקת טיפול נמרץ עם אימו לאחר הפציעה באמצעות הפיתוח הייחודי, דרך האייפד שסופק לו ע״י המחלקה לתקשורת תומכת. 

(צילום: מאיה מנחמי פלקוב)
יונית הגואל קרניאלי, מנהלת המרכז הארצי לתקשורת תומכת בעמותת עזר מציון, פועלת מפרוץ המלחמה גם להכשרה של אנשי המקצוע בבתי החולים על מנת שיוכלו לעשות שימוש בפיתוח החדשני (וכן במאגר חומרים ואסטרטגיות הניתנות להורדה ושימוש עם פצועים בבתי החולים). היא גם מעניקה הדרכה פרטנית לאנשי המקצוע בבתי החולים השונים לגבי השימוש במכשור. "מדובר בפיתוח פורץ דרך, קריטי ומהותי שהוא יהיה חלק מכל טיפול וסיוע תקשורתי רלוונטי בבתי החולים ברחבי הארץ". 
משפחת החייל מוסרת כי הם מרוצים מהשימוש באייפד והאפליקציה. החייל משתמש בו עם בני המשפחה, הצוות, החברים שבאים לבקר ובמהלך היום המאתגר שעובר עליו, לדוגמה הטיפול הפסיכולוגי.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה