נדל"ן ותשתיות

נתניהו על הכנסת דלק לרצועת עזה: "הקבינט הסכים פה אחד"

רה"מ, שר הביטחון והשר גנץ קיימו מסיבת עיתונאים והכחישו מגעים מתקדמים לעסקת חטופים. התמרון הקרקעי מתקדם דרומה ולדברי נתניהו, הישגי המלחמה מתאפשרים בזכות "כיפת ברזל מדינית" והעברת המכליות היא אינטרס ישראלי. גלנט: "חמאס מוכה באופן קשה". יו"ר המחנה הממלכתי: "ייקח כמה שייקח, אנחנו נחושים"
מערכת ice |  4
בנימין נתניהו (צילום פלאש 90/ חיים גולדברג, אייל מרגולין, עטיה מוחמד)
רה"מ בנימין נתניהו, שר הביטחון יואב גלנט וחבר קבינט המלחמה בני גנץ קיימו הערב (שבת) מסיבת עיתונאים בקריה בתל אביב. במהלך דבריהם התייחסו לשמועות הרבות בקשר לקיומה של עסקת חטופים, להכנסת דלק לתחום רצועת עזה, להמשך התמרון הקרקעי ולגיבוי הבינלאומי שניתן לישראל מארה"ב. .
בפתח דבריו, הכחיש רה"מ את מרבית הפרסומים הנוגעים לקיומה של עסקת חטופים. ההצהרה מתרחשת על רקע החלטת קבינט המלחמה על הכנסת דלק לרצועת עזה, בניגוד להבטחת נתניהו בשבועות האחרונים. לפי כלי תקשורת ערביים, נכנסו כ-130 אלף ליטר דלק לרצועה. 
נתניהו ציין כי אחד הדברים המאפשרים את ההישגים הוא "כיפת ברזל מדינית", וכי לאחר 43 ימים של לחימה קשה הגיבוי הבינלאומי אינו מובן מאליו. "עד לרגע זה לא הייתה עסקה, אבל אני רוצה להבטיח, כשיהיה לנו מה לומר, נדווח לכם על כך". בהמשך דבריו התייחס לצעדת משפחות החטופים וציין את תמיכתו בהן. "אני צועד אתכם. יקיריכם בלבנו ולנגד עינינו כל הזמן". 
שר הביטחון גלנט ציין כי בימים האחרונים עבר צה"ל לשלב השני של התמרון הקרקעי. "כוחות צה"ל נשארו בצד המערבי, אבל הם מתמרנים גם מזרחה. התוצאות של העניין הזה ניכרות לעין. חמאס מוכה באופן קשה. הוא מאבד מפקדות, מנהרות ובונקרים. מפקדיו נפגעים בכל הרמות, מח"טים עד טרוריסטים בשטח. אלפי מחבלים נהרגו בשבועות האחרונים. אנחנו מגיעים לכל המקומות הרגישים לחמאס, ופוגעים בהם". 
רה"מ נתניהו הוסיף לסוגיית הגיבוי הבינלאומי. יו"ר הליכוד אמר כי אי אפשר לבסס ניצחון צבאי בלי גיבוי מדיני, וכי הקבינט מתעקש על האינטרסים הביטחוניים של ישראל מול התנגדות קשה, הוסיף כי הסיוע ההומניטרי לעזה נחוץ לצורך המשך התמיכה הבינלאומית בישראל, וכי בלי סיוע כזה - גם ידידיה הטובים של המדינה יתקשו לתמוך בה לאורך זמן, ולישראל יהיה קשה מאוד להמשיך במלחמה עד הסוף.
"גם בתוך ארה"ב וגם ברחבי העולם מופעלים לחצים הולכים וגדלים נגדנו בשבועות האחרונים". לדברי רה"מ, ישראל הדפה לחצים בינלאומיים רבים, שכללו את הדרישה לא להיכנס לרצועת עזה, לעיר עזה ולבית החולים שיפא. "לחצו עלינו להסכים להפסקת אש מלאה – סירבנו, והבהרתי שנסכים רק להפסקת אש זמנית, ורק תמורת החזרת חטופינו".

משאיות נושאות דלק נכנסות למעבר כרם שלום בגבול עזה (צילום ארכיון: עבד רחים קטיב/פלאש 90)
"כשצה"ל והשב"כ המליצו יחד לקבינט לקבל את הבקשה האמריקנית לאפשר כניסה מוגבלת של שתי מכליות דלק ביום לדרום הרצועה, קבינט המלחמה הסכים פה אחד". נתניהו הסביר שמדובר בכמות חירום מינימלית שמטרתה להפעיל משאבות מים וביוב, ושבלעדיהן צפויה התפרצות מגפות, שעלולה לפגוע גם בחיילי צה"ל. הוא טען: "לא מדובר בשינוי מדיניות אלא במענה נקודתי מוגבל כדי למנוע התפשטות מגפות".
נתניהו התייחס לשמועות באשר למהלך בליכוד שיקדם את הדחתו, והשיב: "אני שומע דברים אחרים. זה לא חשוב, כי אנחנו לא עוסקים בפוליטיקה, אבל אני שומע תמיכה רחבה בשלוש המטרות שהצבתי. בזה, אני חייב להגיד, אני זוכה לתמיכה רחבה מאוד". גלנט נשאל גם על הקריאות להקים ממשלת אחרת כעת בראשות אדם אחר מהליכוד והשיב: "אני חושב שהעיסוק בעניינים פוליטיים בשעה הזאת גורם לפיצול ולמורך לב".
 
"מי שהיה בצד המערבי של העיר עזה מבין זאת היטב וכבר פגש את עוצמתו הקטלנית של צה"ל, מי שנמצא בצד המזרחי מבין זאת הערב ויבין זאת בימים הקרובים, וגם מי שנמצא בדרומה של רצועת עזה יבין זאת בקרוב", אמר גלנט בהתייחסו להמשך התמרון. שר הביטחון התייחס גם לחטופים. "יש לנו מחויבות עליונה לילדים, לנערים ולנערות, לחיילות ולחיילים, להורים, למבוגרים, לכולם, אני מסתכל עליהם כאילו היו בני משפחתי".
השר גנץ ביקש לשלוח גיבוי לרמטכ"ל, לראש השב"כ ולראש המוסד: "כל עם ישראל מאחוריכם. המערכה מתרחבת, והיא תסתיים רק כשנבטיח את הביטחון ונשיב את הבנים הביתה". גנץ אמר כי המלחמה תימשך בעוצמה רבה, וכי רק אחרי תקופה לחימה נוספת יהיה שקט וביטחון: "ייקח כמה זמן שייקח. אנחנו נחושים". 
 
השר והרמטכ"ל לשעבר רמז לצורך בגיבוי בינלאומי. "אנחנו צריכים לגייס את הניסיון והאחריות שלנו ולהיות שקולים וחכמים. חבריי ואני הצטרפנו לממשלה ולקבינט כי בעת הזו נדרשות החלטות קשות ויש לקבל אותן". גלנט נשאל אם בכירי חמאס היושבים בקטאר הם יעד לחיסול. "עבורי אין הבדל בין מחבל שמסתובב עם קלצ'ניקוב ומדים מנומרים לבין מחבל עם חליפה  בשלושה חלקים במקום אחר בעולם. כולם בני מוות".
תגובות לכתבה(4):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 4.
    חרא של קבינט, הרסתם את צה" ל והפכתם אותו לצבא הגנה לחמס
    חרא של קבינט הרסתם ה 11/2023/29
    הגב לתגובה זו
    1 0
    חקר של קבינט, הרסתם את המדינה והפכתם את צה"ל לצבא הגנה לחמס, בדיוק כמו ערוצי החמס 11 12 13 לכו לעזאזל
    סגור
  • 3.
    שכחה
    יוסי 11/2023/27
    הגב לתגובה זו
    1 0
    לנתניהו אתה אמר שהכנסת דלק בהחטה פה אחד זה שקר גם בעבר מי שפרנס ובנה את חמס זה בזכותך כעט אין ולא המקום לעשות חשבונות והתחמקיות מי אשם ומי פחות ומי יותר רק שתדע נתניהו זמנך חלף יחד עם הדיילת תעזעוב את המדינה לתקופה ארוכה
    סגור
  • 2.
    השקרן הנוכל העקרב העוקץ לט היה שם? הקבינט אשם.
    זאב 11/2023/24
    הגב לתגובה זו
    2 1
    איזב נבל פחדן,
    סגור
  • 1.
    הכל מתוכנן עוד מ7.10 (ל"ת)
    חי 11/2023/19
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור