השוק

אלף דולר למי שיתלוש תמונת חטופים: ראש העיר במהלך לא יאמן

ראש עיריית רובע המפסטד במונטריאול, היהודי ג'רמי לוי, הודיע על הטלת קנס כבד. קהל היעד: מי שמוריד מודעות עם תמונות בני הערובה שנמצאים בשבי החמאס. הכסף שייאסף במסגרת מבצע האכיפה יגיע כתרומה לישראל. ההחלטה על המהלך מתרחשת על רקע האנטישמיות המזנקת בקנדה, וחששן הגובר של הקהילות היהודיות במדינה
מערכת ice |  2
שלטים להחזרת החטופים (צילום פלאש 90/ מרים אלסטר)
בצל העלייה המדאיגה בהיקף האירועים האנטישמיים בקנדה, ג'רמי לוי, ראש העירייה היהודי של רובע המפסטד במונטריאול הודיע הבוקר (שישי) על כוונתו להשית קנס של אלף דולר למי שיתלוש פוסטר של חטופים בשטח הפרבר. על מנת לרתום את היוזמה לטובת מטרה נעלה, הוחלט כי הכסף כולו יגיע כתרומה לישראל.
בפרסומים שהעלה לוי לרשתות החברתיות, הביע עמדה נחרצת הקוראת לממשל הקנדי להתייצב לצד ישראל. השבוע ראש הממשלה ג'סטין טרודו ביקר את מדיניות ניהול הלחימה בעזה וקרא לישראל לעצור את ההרג ההמוני של "נשים, ילדים ותינוקות" פלסטינים. "אני קורא לממשלת ישראל לנהוג באיפוק מרבי", אמר טרודו במסיבת עיתונאים. 
בפרסום שהעלה לוי לחשבון הפייסבוק פנה לטרודו: "למה שלא תבקר בישראל ותגיד איך אתה באמת מרגיש לבנימין נתניהו ישירות? כל מנהיג אחר ביקר בישראל מאז 7 באוקטובר. איפה אתה?". ראש העירייה היהודי קרא לרשויות לנקוט צעדים על מנת למגר את האנטישמיות הגואה במדינה. "מונטריאול זקוקה לנוכחות משטרתית בכל מוסד יהודי".
 
על דבריו החריפים של טרודו, השיב רה"מ בנימין נתניהו זמן קצר מאוחר יותר. "לא ישראל מכוונת לאזרחים - אלא חמאס שערף ראש, שרף וטבח אזרחים בזוועות הקשות ביותר שבוצעו ביהודים מאז השואה. בעוד ישראל עושה הכל כדי להרחיק אזרחים מפגיעה, חמאס עושה הכל כדי לשמור עליהם", לשון ההודעה בחשבון ה-X (טוויטר).
 
לאחרונה אירעו כמה תקריות ירי לעבר תלמוד תורה וישיבה במונטריאול. בה בעת, עיתון הניו יורק פוסט הפופולרי בארה"ב בחר לנקוט בשיימינג חיובי כאשר הציב על עמוד השער את תמונתה של פעילה אנטי ישראלית - התולשת את תמונות החטופים. "פעילה אנטי ישראלית תולשת את תמונות החטופים באקט של שנאה, ללא שמץ של הגינות".
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    תודה לראש הרובע/עיר. הלוואי שירבו כמותו ! להחיל בישראל! (ל"ת)
    ישראלי 11/2023/17
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 1.
    מהכותרת משמע הפוך שמי שיתלוש יקבל פרס 1000 דולר תקנו את (ל"ת)
    ף 11/2023/17
    הגב לתגובה זו
    0 2
    סגור