ויראלי

טרודו התהפך? "מדינת ישראל הורגת נשים, ילדים ותינוקות"

לאחר הביקורת שהטיח מקרון, ועל רקע שורת גילויי אנטישמיות במונטריאול, ראש ממשלת קנדה מצטרף למתקפה נגד ישראל. במהלך מסיבת עיתונאים תקף את התמרון הקרקעי של צה"ל ברצועה והזכיר לדרג המדיני בירושלים: "העולם צופה". רה"מ נתניהו השיב לו: "חמאס מונע מהפלסטינים לצאת באיומי אקדח, פשע מלחמה"

מערכת ice | 
ג'סטין טרודו, בנימין נתניהו (צילום shutterstock, freepik, פלאש 90/ חיים גולדברג)
בצל התעצמות התמרון הקרקעי בעזה במסגרת המערכה הממושכת מול החמאס, ראש ממשלת קנדה ג'סטין טרודו, ביקר הלילה (בין שלישי לרביעי) באופן חריף את מדיניות ניהול המלחמה ישראל. טרודו ביקש מהמדינה לעצור את ההרג ההמוני של "נשים, ילדים ותינוקות" ברצועת עזה.
"אני קורא לממשלת ישראל לנהוג באיפוק מרבי", אמר טרודו במסיבת עיתונאים שקיים בפרובינציית קולומביה הבריטית. "העולם צופה, בטלוויזיה, ברשתות החברתיות. אנחנו שומעים עדויות של רופאים, בני משפחה, ניצולים, ילדים שאיבדו את הוריהם". טרודו סייג את דבריו, והדגיש כי על חמאס להפסיק להשתמש בפלסטינים כמגן אנושי.
 
ראש ממשלת קנדה קרא לשחרר את כל החטופים הישראלים שנמצאים בשבי בעזה. בשבוע שעבר, הוא קרא לקיים "הפוגה הומינטרית" שתאפשר את שחרור החטופים ומתן סיוע הומינטרי לאזרחי הרצועה. רה"מ נתניהו תייג את טרודו, בציוץ בחשבון ה-X (טוויטר לשעבר) והשיב לו:
 
"לא ישראל מכוונת לאזרחים - אלא חמאס שערף ראש, שרף וטבח אזרחים בזוועות הקשות ביותר שבוצעו ביהודים מאז השואה. בעוד ישראל עושה הכל כדי להרחיק אזרחים מפגיעה, חמאס עושה הכל כדי לשמור עליהם". נתניהו ציין כי ישראל מספקת לאזרחי עזה מסדרונות הומניטריים.
 
"חמאס מונע מהם לצאת באיומי אקדח. חמאס, לא ישראל, היא שצריכה להיות אחראית על ביצוע פשע מלחמה כפול - פגיעה באזרחים תוך הסתתרות מאחורי אזרחים. על כוחות הציוויליזציה לתמוך בישראל בהבסת הברבריות של חמאס", לשון הודעת רה"מ. דבריו של טרודו מגיעים על רקע אנטישמיות גואה במדינה, שכללה אירועים קיצוניים כגון ירי לעבר ישיבה ותלמוד תורה.
נשיא צרפת עמנואל מקרון התראיין בשבוע שעבר לרשת BBC הבריטית, ותקף בחריפות את מדיניות צה"ל ברצועת עזה. "דה פקטו, היום אזרחים מופצצים. הילדים האלה, הנשים הללו, האנשים המבוגרים האלה מותקפים ונהרגים. אין לכך סיבה ואין לגיטימציה, אז אנחנו כן מפצירים בישראל להפסיק".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה