בעולם

אנטישמיות בקנדה: ירי לעבר ישיבה ותלמוד תורה במונטריאול

על רקע החשש הגובר מפגיעה בקהילות יהודיות ברחבי העולם, אלמונים הגיעו למוסדות חינוך דתיים בעיר השנייה בגודלה במדינה הצפונית באמריקה ושלפו אקדח. שורת אירועים דומים התרחשו בזה אחר זה, ולמרבה המזל באף אחד מהם אין נפגעים. ראש הממשלה ג'סטין טרודו: "לשנאה הזו אין מקום"
מערכת ice |  5
יהודים ברחובות ברוקלין, ניו יורק (ארכיון) (צילום נתי שוחט/פלאש 90)
משטרת קנדה חוקרת רצף אירועי ירי לעבר שני מוסדות תורניים לפחות בעיר מונטריאול. המקרים התרחשו תוך זמן קצר ביום חמישי לפנות בוקר. על פי מקורות ששוחחו עם אתר החדשות היהודי The Yeshiva World, המשטרה ביקרה בזירת ירי ראשונה בישיבה חשובה הפועלת בעיר. ככל הנראה אלמונים ירו לעבר המקום בסביבות השעה 04:30 לפנות בוקר, שעות ספורות לפני שהחל יום הלימודים. 
בהמשך המשטרה המקומית ביקרה בבית הספר יסודי תלמוד תורה באזור סנט קווין, כאשר קליע שנורה לעבר המקום הצליח לחדור לתוך המבנה. בשל העובדה שהתלמידים לא שהו באותה שעה בבית הספר, לא דווח על נפגעים. תקריות אלימות אלו מתרחשות לאחר ניסיון הפצצת בית כנסת ומוסד יהודי באמצעות השלכת בקבוקי תבערה. למרבה המזל, הרשויות במונטריאול הצליחו לשים את ידיהן על המחבלים, וכך נמנע אסון. 
 
רצף האירועים מעורר חשש כבד בקרב הקהילה המקומית מפני רדיקלים אנטי-יהודים שמסתובבים ברחובות העיר הקנדית. ראש ממשלת קנדה ג'סטין טרודו הביע את תדהמתו מהאנטישמיות הגואה במדינה ונקט עמדה נחרצת נוכח האירועים המדאיגים. "נודע לנו הבוקר שיריות פגעו בכמה בתי ספר יהודיים", הצהיר טרודו. "לשנאה הזו אין מקום, בשום מקום בקנדה". 
 
ביום רביעי קבוצה של סטודנטים יהודים מאוניברסיטה בקנדה שהעלתה את המודעות ל-242 בני הערובה שמוחזקים על ידי מחבלי חמאס בעזה, התעמתה עם קהל זועם שהפעיל אלימות מילולית ופיזית כלפיהם. בצל התגברות מעשי האנטישמיות ברחבי העולם, נעצר אזרח גרמני תומך דעאש שנחשד שתכנן לבצע פיגוע ירי בהפגנה פרו-ישראלית. במקומות רבים, סומנו בתיהם של יהודים במגן דוד ורוססו כתובות נאצה בגרפיטי.
על רקע המערכה שישראל מנהלת מול החמאס, ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח לפני ימים ספורים עם טרודו. ראש ממשלת קנדה הדגיש את תמיכה של מדינתו בישראל ובזכותה להגן על עצמה, בפרט לאחר מתקפת הטרור של ה-7 באוקטובר. טרודו הדגיש כי על ישראל לפעול בהתאם לחוק הבין-לאומי. עוד הוסיף כי יש לשחרר מיידית וללא תנאי את החטופים שנמצאים בשבי החמאס.
תגובות לכתבה(5):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 5.
    נראה יהודי בעצמו
    טרודו חתיך 11/2023/10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    קנדים הם חמודים.. אפשרו למוסלמים הקיצוניים שם יותר מידי
    סגור
  • 4.
    טרודו הוא פרו פלסטיני.טען שהבית חולים בעזה הופצץ עי צהל
    גבי 11/2023/10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    רק שעות אחרי הוא חזר בו. בישראל מנסים להציג אותו בקטע טוב. הוא שמאל קיצוני ראדיקלי כמו גרטה !
    סגור
  • 3.
    חובה למנוע אסון
    קטסטרופה 11/2023/10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    על משרד החוץ הישראלי וכל הגורמים הציוניים, הסוכנות היהודית וקרן היסוד, על כולם להתגייס כדי לעצור את האנטישמיות הגואה ברחבי העולם. ברור שמדובר בפצצה מתקתקת, שחובה לעצור בזמן לפני שיקרה אסון וחו"ח בני אדם יפגעו. זאת סכנת נפשות גם לישראלים שטסים לחו"ל ובטח לקהילות יהודיות ברחבי העולם. לא יאמן זאת שנת 2023 ולא 1943 ועדיין זה המצב!
    סגור
  • 2.
    יהודי העולם, ונשמרתם לנפשותיכם! (ל"ת)
    חורבן הבית 11/2023/10
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סגור
  • 1.
    מפחיד, עצוב ולא נתפס
    אברמלה שולמן 11/2023/09
    הגב לתגובה זו
    0 0
    יהודים ברחבי העולם צריכים לחזור לפחד, ובקמפוסים בארה"ב נותנים דרור לתומכי חמאס. מדאיג. אין לנו מקום אחר.
    סגור