תקשורת ומדיה

שרה נתניהו, ראש השב"כ ובני גנץ: מה קורה בלשכת ראש הממשלה?

לאחר הפרסום שהפנה אצבע מאשימה במחדל כלפי גורמי הביטחון, המתקפה מצד החבר לקבינט המלחמה, המחיקה - וההתנצלות: פרטים חדשים בפרשת הציוץ הבעייתי. רונן בר לא נותר חייב, וקרא לעובדי שירות הביטחון הכללי: "לא להתייחס, לא להגיב". מסתמן: אשת רה"מ לחצה להעלות את הציוץ - בניגוד לדעת כל היועצים
מערכת ice |  11
פרשת הציוץ הבעייתי: ראש השב (צילום פלאש 90/ אבשלום ששוני, אייל מרגולין, מיכאל גלעדי)
המערכת הפוליטית כמרקחה מאז הציוץ של רה"מ בנימין נתניהו, לאחר מסיבת העיתונאים שהשתמעה בו ביקורת חריפה כלפי ראשי מערכת הביטחון על מחדל ה-7 באוקטובר שהביא למלחמה בעזה. היום (שני) מתברר כי הפרשה הולכת ומסתבכת. גורמים המעורים בפרטים שופכים אור חדש על ההודעה שיצאה מלשכת נתניהו ועל מי שדחף לפרסמה ברשת.
יממה לאחר הפרסום ראש השב"כ רונן בר שיגר מסר לכל עובדיו בשירות הביטחון הכללי. ההודעה הקצרה הועברה גם לגמלאי הארגון. "לא להתייחס, לא להגיב", כתב ראש השב"כ, "אני סומך עליכם". ראש השב"כ הוסיף כי בשעה זו המיקוד הוא בניהול הלחימה: "העיניים לעזה. יחד עם עם צה"ל, יש לנו יותר ממאתיים חובות ומשימה לאומית להשלים". בשב"כ סירבו להגיב לפרטים.
 
על פי מקורות המקורבים למשרד רה"מ, רעייתו שרה נתניהו היא זו שעומדת מאחורי פרסום הציוץ שהאשים את ראשי השב"כ ואמ"ן. את הפרטים חשפה דפנה ליאל במהדורה המרכזית של חדשות 12. משפחת נתניהו סברה כי תשובתו של רה"מ במהלך מסיבת העיתונאים לשאלה לגבי מסמכים כתובים על כוונות חמאס למלחמה - הייתה לא מספקת. הסוגייה הדירה שינה מאנשי רה"מ ובתוך כך שרה נתניהו הפעילה לחץ כבד על פרסום נחרץ.
בלשכה התנהל פולמוס ארוך. שרה נתניהו דחפה לפרסם את הציוץ, ויועץ רה"מ עופר גולן וחברים נוספים מלשכתו התנגדו לכך. בסופו של דבר רה"מ החליט לפרסם את הציוץ בשעה 1:10 לפנות בוקר. עוצמת הסערה שהתעוררה בעקבות הציוץ לא שוערה קודם לכן.  בשעות הבוקר התקבלה החלטה בלשכת רה"מ למחוק את הציוץ. זמן קצר מאוחר יותר, הוחלט להתנצל מראש. אמנם גנץ לא הציב בפני נתניהו אולטימטום להתנצל, אבל הוא ללא ספק תמך במהלך.
 
באישון לילה בין שבת לראשון פרסם רה"מ הודעה בחשבון ה-X ובה האשמות חמורות כלפי ראש השב"כ וראש אמ"ן. "בניגוד לטענות השקריות, בשום מצב ובשום שלב לא ניתנה התרעה לראש הממשלה נתניהו על כוונות מלחמה מצד החמאס", ציין נתניהו. "להיפך, כל גורמי הביטחון, כולל ראש אמ"ן וראש שב"כ, העריכו שחמאס מורתע ופניו להסדרה. זאת ההערכה שהוגשה פעם אחר פעם לראש הממשלה ולקבינט על ידי כל גורמי הביטחון וקהילת המודיעין, כולל עד פרוץ המלחמה".
 
בעקבות הביקורת החריפה שנמתחה על נתניהו, מחקו בלשכת רה"מ את הציוץ הבעייתי ופרסמו הבהרה ביחס לדבריו. "במהלך הלילה, לאחר מסיבת העיתונאים, חזרו ועלו ההאשמות החמורות לפיהן ראש הממשלה קיבל התרעות ספציפיות למלחמה, דבר שלא היה. על כך הגיב ראש הממשלה. ראש הממשלה ממוקד בהובלת המערכה ונותן אמון מלא בצה"ל וגורמי הביטחון וביכולתם להשיג את מטרות המלחמה", לשון ההודעה. 
 
"כשאנחנו נמצאים במלחמה, מנהיגות צריכה לגלות אחריות, להחליט לעשות את הדברים הנכונים ולחזק את הכוחות... כל פעולה או אמירה אחרת -  פוגעות ביכולת העמידה של העם ובכוחותיו", כתב חבר קבינט המלחמה והרמטכ"ל לשעבר השר בני גנץ. "‏ראש הממשלה חייב לחזור בו מאמירתו אמש, ולחדול מהעיסוק בנושא". 
תגובות לכתבה(11):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 10.
    משפחת נתניהו
    סוזנה 12/2023/13
    הגב לתגובה זו
    2 0
    משפחת נתניהו מנותקת, נזק למדינה, הוא אשם וצריך ללכת עכשיו. אשתו ובנו,אנשים קטנים ללא חשיבות,שחיים על חשבונינו כבר שנים. דיי מספיק. אנשים מתים כול יום, חתופים שעוברים גאנון, משפחות נהרסות ,עצב במדינה . ומכונת הרעל של משפחת נתניהו ממשיכה לעבוד ללא אפ אפםקה. לך, אתה אשם!
    סגור
  • 9.
    משפחת נתניהו
    סוזנה 12/2023/13
    הגב לתגובה זו
    1 0
    משפחת נתניהו מנותקת, נזק למדינה, הוא אשם וצריך ללכת עכשיו. אשתו ובנו,אנשים קטנים ללא חשיבות,שחיים על חשבונינו כבר שנים. דיי מספיק. אנשים מתים כול יום, חתופים שעוברים גאנון, משפחות נהרסות ,עצב במדינה . ומכונת הרעל של משפחת נתניהו ממשיכה לעבוד ללא אפ אפםקה. לך, אתה אשם!
    סגור
  • 8.
    שני דפוקים גדולים ועוד אחד קטן שהעסק יסתיים נתחיל אתכם
    אחמד 12/2023/06
    הגב לתגובה זו
    2 0
    מה שעשו לצאוצסקו יהיה משחק ילדים לעומת מה שיעשו לכם מי חיזק את החמאס והעביר לו מיליוני דולרים מי עומד בראש המערכת (שרה זה ידוע) אז קח אחריות ועופו לנו מהעיניים כי אם לא יפשטו את עורכם
    סגור
  • 7.
    כיצד לפטר את ביבי. פשוט
    שמעון אביב 12/2023/01
    הגב לתגובה זו
    1 0
    צריכים להתארגן גנץ .גלנט .וראש השב״כ . והרמטכ״ל . וכל ראשי הביטחון והמודיעין הוא שביבי מתפטר הוא שהם מתפטרים
    סגור
  • צריך פשוט להכריז על משטר צבאי
    יקי 12/2023/06
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ולזרוק את ממשלת הגזלנים האלה לעזה
    סגור
  • טען עוד
  • 6.
    ביבי סמרטוט נרצע של מיס פיגי והילד משירותי המטוס (ל"ת)
    רפי 11/2023/29
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 5.
    משפחת נתניהו
    שושנה 11/2023/29
    הגב לתגובה זו
    3 0
    משפחת נתניהו קן הקוקיה
    סגור
  • 4.
    הביביבוטים עוד לא הגיעו לכאן? איזה מזל (ל"ת)
    לטיפשות אין מחילה 10/2023/31
    הגב לתגובה זו
    7 3
    סגור
  • 3.
    מסתבר שהתפוח שנמצא בסיאמי לא נפל רחוק מהאימא החולה שלו
    צוקי 10/2023/30
    הגב לתגובה זו
    7 1
    משפחה פח לכלא מיד כולם יש שם טיפול טוב. בגלל ביבי ישחררו את כל הרוצחים ועכשיו יוותר מקום למשפחת נתניהו להיכנס לשם
    סגור
  • 2.
    איזו מדינה, מיוחדת במינה
    אפרת 10/2023/30
    הגב לתגובה זו
    2 2
    רפובליקת בננות... פשוט נשבר הלב!
    סגור
  • 1.
    שתלך הצרה המחומצנת לאלף עזאזל יחד עם ב"ב (ל"ת)
    דרומי 10/2023/30
    הגב לתגובה זו
    9 3
    סגור